Alla inlägg den 23 september 2010

Av Carolina - 23 september 2010 20:19

idag var en sån där dag som jag behövde riktigt mycket!


E på dagis så några timmar ensam med Nils i lugn och ro...så mkt lugn är det väl iofs inte med en 1-åring men ni fattar ;)


Hann mocka o pyssla på både hemma o i stallet. Sen med lite assistans av pappa lastade vi Ditte o så åkte vi o hämtade upp E på dagis, fixade lite mellis på älvgrillen o sen vidare för urlastning i Borr. Så otroligt duktig häst jag har   hon kliver in som ingenting, står blickstilla trots vår urusla väg och när jag stängde av o gick in o hämtade E kunde ingen ens ana att det faktiskt stod en häst i den vagnen - hon är 3 (!) år!!! Hon har inte åkt transport sen i juni ( 1km då typ).


Kom fram till Borr där jag kunde lasta ur ensam, gjorde iordning o red - galoppfattningarna satt idag i båda varven sen kunde jag lasta själv och åka hem.


Efter det blev det en sväng ner ige för att fixa spån och nu är det snart dags för sängen. Värken i ryggen är just nu borta =) och stressnivåerna har jämnats ut till en mkt mer hälsosam nivå.

Av Carolina - 23 september 2010 09:44

God morgon torsdag!


Har sen jag gick upp hunnit se regnet vräka ner, lämna en stor pojk på dagis - redo för skogen idag, sen hämtat en fälla och nu agnat och ställt ut den på strategisk plats. Nu är det bara att vänta å se....


Ska dra på mig regnkläderna och ta mig ut i stallet en sväng - mocka några boxar och sen ska det visst hem spån fick jag just veta så det blir väl en tur dit oxå då... hade nästan tänkt mig att fara en sväng med ditten oxå men vi får se hur långt orken räcker idag då. Sa ju att det skulle behövas en massa fysisk aktivitet för att få igång mig igen o det verkar ju finnas att göra i massor så ;);)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards