Alla inlägg den 1 februari 2010

Av Carolina - 1 februari 2010 19:07

håhåjaja... mannen som så kaxigt deklarerade att det gått så bra att gå runt kyrksjön före jobbet i kylan är inte riktigt lika kaxig just nu. Hans mage är MKT sur på honom just nu och jävlas rejält för att den inte får det den är van. Iaf gissar jag att det är därför.

Förstår varför den är sur - från att ha fått allt den velat ha till att sättas på svältdiet OCH utsättas för motion.....sen kan det kanske någonstans finnas en liten liten magbacill oxå men detta handlar om en man som ALDRIG varit magsjuk!


Även min mage är lite uppgiven jag erkänner ;) har ätit ngt mindre än vanligt - dessutom verkar det som att min mage inte alls förstår charmen med kålrot längre. Både idag och förra måndagen hade jag kålrot i grytor och båda dagarna har jag känt av gallan.Låter inte riktigt klokt tycker jag men det är den enda gemensamma nämnaren i maten.

Just nu så har jag lite krampkänningar - ungefär som när man haft magsjuka och är precis på gränsen att våga testa fast föda igen ;). Jag har ju iaf inte chockat min kropp med mer "träning" än den är van vid.


Nu ska jag duscha innan det är dags för familjen annorlunda!

Av Carolina - 1 februari 2010 11:47

har gett mig in i ett försök att äta och leva lite hälsosammare nu...mannen han kör jätteduktigt med flytande till de flesta måltider och har kört igång motionen i 110...(risk att knän och benhinnor säger ifrån rätt snart iofs) själv försöker jag äta bättre och mindre samt röra mig iaf lite mer varje dag.

Maten går skapligt - håller man sig sysselsatt och dricker mkt vatten så går det att äta lite men problemet enligt det jag kikat på är att jag äter för lite protein....knepigt eftersom man är en utpräglad köttätare egentligen.


Så uppgiften blir nu att hitta ett bra sätt att fylla upp proteinnivåerna i måltiderna....man kan ju inte äta hur många ägg som helst om dan ;);)


tips någon ???

Av Carolina - 1 februari 2010 08:24

undrar hur mkt snor en liten grabb kan producera egentligen ????


Kallt idag igen...var nere på -30 inatt ... brrr....eldar och eldar nu för att hålla jämn nivå inne iaf. Hade en plan att åka ner på byn. E ville på öppna men känns inte speciellt roligt att starta upp bilen nu =/N är iofs pigg men så snorig....


Hade även en ridtur inplanerad idag.. har inte hört nåt om den blir av el inte - vi får väl se framåt lunch hur det ser ut.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards