Alla inlägg den 2 februari 2010

Av Carolina - 2 februari 2010 18:14

verkar som att vi ridit ut det värsta =) hoppas nu verkligen inte att det komemr tillbaka. Har varit skapligt pigg idag efter min sovstund på fm. När P gick upp kröp jag tillbaka ner under täcket i ett par timmar. Har fått behålla min mat och känner mig "som vanligt".

E har ätit och lekt ute en stund - verkar oxå ha återhämtat sig bra, P gick en sväng med vagnen och N och nu ser han bra mkt piggare ut än igår.

Både P och E fick dock en släng feber inatt så vi får väl se hur natten inatt blir. Behövs ju inte så mkt för att det ska ta tid att återhämta sig men som sagt på rätt väg iaf.


Själv passade jag på att ta ut räcern på en tur eftersom P ändå var hemma ;);) hade tänkt mig en lugn tur hemikring men mamma hängde på så det blev en sväng upp på berget. Idag var hon dock mkt mer sansad än i söndags så idag gick det tom att ta en planerad galopp - det ni! Bara -9 grader oxå så det gick att rida utan täckbyxor ( dock en aning kallt när snön ramlade från träden ner på mina ben...)Q han tycker det är en aning konstigt att vara ute tillsammans med sin räcermamma. Går mest och såsar bakom oss =D

När vi kom tillbaka till stallet fick hon en välbehövlig avsvampning så nu är det en betydligt renare dam som står i sin box.


N han krälar omkring på golvet nu och letar lämpliga saker att dra sig upp till stående emot ;) när han börjar låta högt då betyder det oftast att han står och håller i sig nånstans och glatt meddelar att man ska kolla =D det stora problemet är dock - hur tar man sig ner på golvet igen......

Av Carolina - 2 februari 2010 07:57

Har legat och vaktat E i stort sett hela natten. Han har magsjuka =/ hua tycker verkligen inte om det.


Så kan väl konstatera att det fanns/finns en magbacill medverkande i mannens mående oxå då. Han ligger fortfarande i sängen, både han och E har lite feber med. Jag har peppar peppar klarat mig ok hittills, haft ONT i magen ja men inte kräkts el sprungit på toa. Äter försiktigt. N han har haft bajskalas så det är väl säkerligen en släng av samma sak där. Hur som så blir det en lugn återhämtningsdag idag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards