Alla inlägg under augusti 2009

Av Carolina - 20 augusti 2009 19:08

vår nya soffa - provsitts här av Nils. Han verkade väldigt nöjd och den var bra att sova i låter han meddela ;).


Vår treåring idag han ber er hålla lite extra koll på era hammare eftersom att de faktiskt slår på väggar alldeles själva! Det hjälper inte att hålla i dem utan de bör läggas i stängda lådor ;) 

Av Carolina - 20 augusti 2009 17:01

känner mig lite som en av de där som den arga snickaren trätar på idag. Har projekt på g i vartenda rum i huset idag. Tur att det inte är större ;).


Garderobsdörrarna i blivande Hannas rum åkte ut imorse och tvättades av samt spacklades lite skador, planen var att måla dem vita men se jag hade visst slängt rollern i höstas....så då vatr det bara att vänta lite.

Sagt och gjort väntade en stund sen åkte en kökslucka och låda ut på gräsmattan istället ;). Varenda knopp håller på å lossnar och jag har köpt nya men eftersom de kräver nya hål och att de gamla fixas till har det inte blivit av ännu. Men nu har då fyra stycken iaf tvättats av och fått hålen igenspacklade.

När vi sen var ner på byn inhandlades en roller till garderobsdörrarna och ny färg åt köksluckorna.....

Känns som att det lär ta en stund att få till luckorna men men det blr nog bra till slut....får ju en anledning att gå igenom och städa ur skåpen ordentligt oxå då.


När vi var iväg ner på byn passade vi även på att kolla möbelvaruhuset här i krokarna eftersom de skulle få hem en soffa vi var intresserade av i dagarna. OCh jodå den hade kommit, och ännu en variant som vi föll pladask för!

Inte helt rätt färg egentligen - hade velat ha nåt annat än svart men vill ju inte vänta 8 veckor!! Och sen blev den ngt dyrare än vi tänkt oxå men den kommer att passa skitbra - hoppas jag iaf ;). Pär är och hämtar den nu och jag har städat ihop lite i rummet så det är bara sängstommen som ska flyttas ut när han kommer. Kul kul - koll ateve i ny soff aikväll... skönt!!! Har ju inte haft soffa på ett år nu - bara fotöljer och sen sängen då.


Och jo bilder kommer under kvällen =)


Av Carolina - 18 augusti 2009 21:04

dagens treåring pratar i telefon med sin farmor. Samtalet kommer in på traktorer varvid treåringen ber sin pappa ta ner kortet med traktorgrävaren på anslagstavlan så han kan visa det för sin farmor på andra sidan telefonluren.

Av Carolina - 18 augusti 2009 18:25

snart halva nybygget takat =)

Av Carolina - 18 augusti 2009 18:17

har varit avslagen hela dagen...Var ner och red Queenie igårkväll och på väg hem åkte jag på migrän =( hade juhoppats att det skulle vara slut på det nu när krypet väl var född. Men men tydligen inte.

Istället för att vi (jag å barnen) körde hem svärmor fick honköra hem oss och sen bli skjutsad hem i sin tur. Hon fick iaf testa på att köra automat ;).


Efter en natt med värktabletter, vetekudde och heat så har dagen varit lite avslagen som sagt, har nu sovit middag några timmar bredvid krypet så nu börjar det långsamt kännas bättre. Imorgon är jag nog back in business och redo för mer målning.




Grattis M och M till er son =)

Av Carolina - 17 augusti 2009 12:14

sorry men har fastnat i facebook träsket och då speciellt i farmville....mellan mina skördar så målar jag tak och ammar =)


Allt är bra med oss - Emil har kommit in i nån härlig trotsperiod ;) han "stämmer" själv över precis allt och har sovit på 36 inatt. Så idag är de nog glada att gå å jobba ;) kan tro att han körde hårt med dem igår .....

Av Carolina - 16 augusti 2009 11:00

Orkar intetänka rubrik idag. Är trött och seg trots mååånga timmars sömn. Ammade kl 10 sen gick jag upp och kokade kaffe.


Det har regnat så f*n hela natten, helt sjukt! Men nu är det uppehåll och blåser istället så ska v äl kunna ta in några brädor och göra klart för målning om en stund.


Emil vill ha sällskap att titta på Ice Age så det är bäst jag tar mitt kaffe och går dit nu innan han blir elak ;)

Av Carolina - 15 augusti 2009 20:21

Skulle göra så mkt tänkte jag men dagen bara försvann.... har målat några brädor, varit på Mittia mässan en sväng och sen till Lillhaga på mat och umgänge. Gott och trevligt!


När vi åkte hem började det störtregna, åkte upp till 36 där det var mockat och klart =) pratade lite med mamma och syster om dagarna som gått, lite allmänt småskvaller sådär.


nu har jag fastnat här framför denna burk ett bra tag istället för att gå å måla lite till =( jaja får t aigen det nån gång oxå.


Hoppas ni har en bra lördagkväll allihop

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18
19
20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards