Alla inlägg den 8 augusti 2009

Av Carolina - 8 augusti 2009 21:46

Och jag har lyft iaf en del av dem även om jag inte ska.....så svårt att låta bli. Kan ju inte bara gå där och se de andra slita ihjäl sig.

Ställde mig och plockade hallon efter en stund - finns fina bär och det blev ett par liter. Nils var snäll och sov sig igenom det mesta.

Tror aldrig jag varit så overksam under en slåtter, inte ens när jag jobbade heltid som biträde. Tur att jag har en hjälpsam man!


Vi köpte "ny" bil idag. En gammal volvo ;). Nybesiktad och till bra pris i Ljusdal. Billigare än golfen men betydligt fräshare hehe.


Ska snart gå å krypa i säng, Nils har somnat nu, han vaknar väl till och äter om en stund. Vet inte vem det var som var sommarpratare idag - rätt skönt att lyssna på det innan man somnar. Är ju som inget kul på teven tycker jag.

Av Carolina - 8 augusti 2009 10:57

Känner mig en aning irriterad och lättstött idag.

Vet inte riktigt vad jag ska göra, kanske ta med mig Nils och fara iväg en sväng nånstans....


Blir ju höskörd i eftermiddag och den är nog inget för oss. Var ju med en stund igår och trots att jag smörjt in både mig, Emil och Nils så verkar det som solen tagit på den lille iaf =( stackars plupp. Så idag blir det ännu mer skydd och bara skugga - vart vi nu ska hitta det????


Har även bestämt mig för att säga upp Emils dagisplats! Känns lite blandat - man går liksom mot strömmen och det känns ju lite osäkert.

Men när jag väger för och nackdelar så överväger fördelarna med att ha han hemma.

Tydligast är ju ekonomin - barnomsorgsavgiften och dessutom 18 mil per vecka för att komma dit och därifrån blir några kronor på ett år. Dessutom vill han oftast inte vara där när han vet att jag inte jobbar - å den striden är inte kul.

Visst tycker han det är roligt när han är där men han är ju lika nöjd med att vara hemma och leka.

Sen ska man väl ta chansen att umgås med sina barn när man har möjlighet eller hur?


Sen är det väl bara att hålla tummarna för att vi får bra platser nästa höst då.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18
19
20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards