Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av Carolina - 5 augusti 2009 22:02

Ja så har vi då blivit av med vår vackra älskade (hmm) golf. Visst jag erkänner var inte min högsta favorit alla dagar - speciellt inte som höggravid hehe men den har fungerat och skjutsat oss dit vi velat så.

Men nu är den borta - en kille i Bollnäs som köpt den. Så har vi då bara en - så nu börjar jakten på en ny. Ska bli intressant att se vad det blir för ngt. Vi har ju hela tiden sagt att vi ska ha en annan liten billig andrabil men jaadu det kan nog bli vad som helst är jag rädd för.

Egentligen är volvon så pass gammal att man skulle köpa en nyare och ha den som gammelbil men det känns ju lite surt det å - blir så mkt pengar då =/ men iom att vi har den så är vi inte bundna av speciella krav från min sida såsom lastkapacitet och dragkrok då =).


Måste bara lägga in denna oxå - såg den på OK idag. Så himla söööt! Kär i en husvagn liksom haha  http://www.blocket.se/gavleborg/Husvagn_thomson_glendale_22595250.htm?ca=5&w=1

Är inte nån utpräglad campare men tycker att själva idén med husvagn är mysig.



Var och kollade in soffor idag oxå. Denna gång hittade vi faktiskt två alternativ - nästan tre kan man nog säga å. Vi hittade en tresits med divan först och sen visade det sig att den kommer som hörnsoffa - 5 sitsig - om två veckor. Sen hittade vi även en nersatt 3+2 grupp i en färg som jag normalt sett skulle avfärda men i vårt vardgasrum tror jag den skulle göra sig rätt bra ändå.

Fördelen med hörnsoffan/divanen var att det var en bäddsoffa som väldigt enkelt blev en 200*140 säng + att det fanns separat förvaring i den.


Nåja vi kan inte stoppa in nån soffa riktigt än ändå så vi avvaktar några dagar iaf =)

Av Carolina - 5 augusti 2009 10:52

håhåjaja... tapetserade, plockade lite blåbär och testade på golfsving igår....lite stel i höger skuldra idag ;)


Kanske får upp de resterande våderna idag då så kan vi möblera om lite i vardagsrummet igen. Just nu är det ju som lite stiltje i bygget - vi väntar på innertak....fast jag skulle kunna börja tejpa och spackla lite skarvar iofs.


Gräset behöver klippas å såg jag =/ har en tvätt i maskin som behöver hängas.

Så ja hittar nog saker att göra idag å

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18
19
20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards