Alla inlägg under augusti 2009

Av Carolina - 27 augusti 2009 08:51

Är verkligen sååå less på förkylningar. Tycker knappt det varit annat det här året ju. Okej å bli sjuk å ligga ett par dar men jag får ju gå å segdra med dem hur länge som helst.


Mitt projekt idag blir att göra lite ekonomiska beräkningar, nu har vi ju bott här ett år så man har en lite bättre bild av vad saker o ting kostar.



Av Carolina - 26 augusti 2009 13:19

känns som att tiden segar sig fram... förstår inte det. Dagarna brukar ju bara rusa. Var övertygad om att klockan var mkt mer nu - kan ju iofs bero på att det är så grått och skumt ute oxå ;).


Ska ta och packa in lite tvätt och krypet i bilen så får vi se om vi kommer nå längre än upp till 36.

Av Carolina - 26 augusti 2009 10:32

Känner mig husken idag =/

Frusen och seg och lite snorig. Usch usch inge kul.


Emil skulle ju så stort sova hos mormor inatt men han följde hur som med mig hem igen igårkväll, varit upp en sväng nu på morgon och nu är han kvar där och busar runt. Lite trött han oxå idag.


Jag och krypet vandrade hem igen och han sover nu i vagnen medan jag har målat de luckor som var klara för det. Bara de torkat så man kan flytta dem utan risk ska jag försöka måla lite tak oxå. Måste sätta lite fart nu, vill in med fönstren innan det blir för kallt på nätterna. Men motivationen har som trytit lite =( blir nog snart bättre. Vill ju börja tapetsera och inreda mina rum nu......


Skulle ha varit och köpt några kartonger oxå - ska plocka ur min gamla sekretär som står hos mamma plus en massa grejer i lekstugan...sekretären tänkte jag göra iordning till Hannas rum och lekstugan ska ner till brorsans bygge så de har nångonstans att fika osv.


Sen har jag en del grejer som jag funderade på att prova lägga ut på tradera - är ju som nybörjare på den biten men testa kan man ju göra =)

Av Carolina - 25 augusti 2009 15:33

Det gäller att vara kreativ när det kommer till nappgömmor.....

Av Carolina - 25 augusti 2009 10:00

ja jag har sagt inte men har ju betalat för augusti så vi ser hur det går dessa dagar då. Lämnade av honom idag - en mkt glad pojke som blev väldigt mammig och tyst när vi kom fram. Han ville dock stanna kvar och leka så lämnade honom så får jag höra med han sen.


Ikväll har han bestämt att sova hos mormor så imorgon blir han hemma hur som.


Det sämsta är ju att han säkerligen blir sjuk nu på en gång =( brukar vara så med den grabben. Förstår inte hur han kan vara så mottaglig men men vi är ju alla olika....


krypet och jag passar på att hälsa på farmor och kanske vi tar en promenix i gamla hemtrakter ;)

Av Carolina - 24 augusti 2009 09:09

jaha så var det vardag igen då...Pär har börjat jobbaidag efter tio veckors ledighet. Lite segt skulle jag tro. Hanna är i skolan och jag och pojkarna är hemma och ska hitta på nåt att roa oss med under dagen.


Har sovit gott inatt men drömt mycket, Emil han har nyss vaknat så jag skulle tro att han sovit rätt ok oxå ;).


Är darrig och skakig idag. Har varit lite yr hela helgen men idag känns det nästan ännu mer.hmmm...ingen känlsa jag gillar 

Av Carolina - 22 augusti 2009 11:50

skåp och luckor kommer att få en grågrön nyans - ska bli intressant att se hur den reflekteras när alla delar är inne. Man vet ju inte riktigt vad i vårt kök som kommer att förstärka och hur ljuset gör färgen.

Har iaf knäppt före och efterkort på själva lådan. Kommer kort på alltihop när det är klart.

Kommer nog ta en stund dock med tanke på regnandet ute så är det lite knepigt med att måla.....

Av Carolina - 21 augusti 2009 19:15

har knappt varit utanför dörren idag känns det som.  Skurat golvet i köket och tvättat av spis, diskmaskin och några av skåpstommarna. Har även målat några luckor och ena lådan. Tar dem i omgångar ;) blir mindre stökigt så tror jag.

Det har legat regn i luften hela dagen så det har varit helt okej att vara inne.


Pär och Emil hämtade Hanna  på skolan när hon slutade idag. Sen var de iväg och handlade lite innan de dök upp här hemma igen.


Blir en lugn kväll i soffan nu skulle jag tro. Nils har lagt sin långa sovstund lite senare idag så vi får se hur det blir när det är dags för oss andra att sova ;)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18
19
20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards