Direktlänk till inlägg 28 oktober 2008

Skit oxå!

Av Carolina - 28 oktober 2008 09:12

Här var man duktig igår å bytte till vinterdäck på volvon...ja vad hade man för det då... inte ett jävla skit. Funderar på om jag helt o hållet ska övergå till att vara lyxhustru och bara göra kvinnliga saker och hoppas att jag inte alls kommer att känna mig totalt felplacerad och hjälplös.


Jo visst fick ju lite beröm för det och Emil tyckte det var kul och intressant men gjorde inte som vanligt och provkörde igårkväll när jag var klar utan lät den stå för det blev så kallt o vi skulle ju ingenstans mer än upp till mamma och dit tog vi hjulingen.... ( Vilken hemsk mening)

Imorse då var det -3 när det var dags att ta sig upp för utsläpp av hästar och eftersom vi var lite trötta så startade vi upp isbiten ( ja jag vet det var det minst miljövänliga alternativet men så är det ibland) Började backa ut mot vägen o hmmm.. kändes lite trögt men den är ju kall o så tänkte jag. Kom ut på vägen o efter en liten bit så började det låta lite illa - något tog emot!!! Pest eller kolera - vad göra? Jag valde att hålla tummarna för att det skulle gå vägen o körde alla 250 meter in till mamma.


När vi sen var klar med hästar o sånt så gick jag o plockade bort ena framhjulet igen....och vad ser jag - jo den jäkla fälgen är för trång så det tar emot bromsoket (eller tror jag att det är då). Bara att bita i det sura äpplet o ringa min man o tala om - behöver jag säga att han lät mkt glad - NOT!

Nu hoppas vi på att det går att lösa genom att sätta dit ngn sorts distanser för att få ut fälgen en bit annars får vi sätta tillbaka sommarhjulen, lasta in vinterhjulen i bagaget och åka på första bästa gummiverkstad för att lägga vinterdäcken på sommarfälgarna istället....blev ju inte alls nå komplicerat eller kostsamt alls....sommardäcken är ju nämligen slut i vilket fall så de ska ändå läggas på nya däck på de fälgarna till våren.  Och sen kanske ngn vill köpa fälgarna som just nu hyser vinterdäcken...och de sjönk ju i värde då idag....


Hur som så står vår volvo övergiven hos mamma upphissad på domkraft med tre däck på plats medan vi startade upp nästa kalla bil ( did it again - är inte miljövänlig idag ja vet) och rullade tillbaka ner till oss för att vänta in sotaren. Så till på köpet är det typ 16 grader varmt härinne eftersom vi inte kunnat elda sen igår morse så: herr sotarmurre får mer än gärna dyka upp snart....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 14 juni 2012 23:12

andra lediga dagen av fem - spenderade den med pojkarna o svärmor i bilen mestadels :) Varit utanför Timrå å hämtat tre små dvärgkochinhönor åt svärfars tupp. Fina små djur o fina ställen har vi sett på färden. Blev ett besök in på Biltema för reserv...

Av Carolina - 12 juni 2012 09:08

hemma o fixar o donar =), huset grovstädades igår morse sen har gräset klippts o röjsågen startats upp från vintervilan. Hanna hjälper mig med liv o lust här ute. Hon är så duktig stortjejen =) Planterat och fixat med mitt sk stenparti, så kul att ...

Av Carolina - 8 juni 2012 16:57

Sådärja...så har man haft en riktig examen igen då...15 år sen sist...känns tomt o trist men jag har iaf fått positivt besked på att jag får gå ett år till =) så skönt!!!! Ska dock ner på AMS på måndag o skriva in mig... ska visserligen jobba hela ...

Av Carolina - 4 juni 2012 19:43

åh så skööönt....jag brukar iofs nästan alltid leva efter mottot att saker o ting löser sig men man kan ju ändå känna sig stressad över framtiden ;) Nu har jag sysselsättning klart ett år framåt oxå!!!!! Fick positivt besked från fröken o rektor ...

Av Carolina - 3 juni 2012 08:52

fy faaaaan.....orkar inte med regn hela dagarna. Vill ha sol o värme nu! Noll inspiration, huset är extremt skitigt och jag vill verkligen inte städa :( känner att humöret är i botten. Igår sov jag mig igenom dan känns det som, läste visserligen en...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards