Alla inlägg under november 2010

Av Carolina - 11 november 2010 10:07

lite sega idag...men nu är E iaf påm dagis och hästarna som ska vara ute är ute ( 2 fick vara inne)

Jag och N myser i soffan med en sen andra frukost o lite kaffe...insåg dock att blir betoning på lite eftersom jag glömt köpa hem mer frön....nåja..vet  vad jag ska göra när jag hämtar grabben sen då.


N har varit täppt inatt o hostar lite till o från, hoppas det inte blir värre - vill åka å bada imorgon ju!

Av Carolina - 10 november 2010 10:38

hua... varmt inne vid datorerna men gick ut o hämtade kaffe o där var det kallt....brrr... så nu fryser jag.

sen håller jag på att bli sjuk, tjiper i luftrören, nyser konstant och tung i ögonen...


Ringde kommunen nyss men så klart är den man ska ha tag på inte tillgänglig just nu....får försöka igen senare då...


hungrig börjar jag bli oxå...en timme till lunch...och SNÖN den faller fortfarande =)

Av Carolina - 10 november 2010 07:32

vitt och fint ute :D snöar fortfarande oxå.


Men lite tudelad är jag faktiskt...så skönt med snö, allt blir lite ljusare på en gång men samtidigt så känner jag hur hela min planering för nästa sommar helt plötsligt sköts ett år framåt....

Av Carolina - 9 november 2010 16:21

jaha....så var det med det... högt tryck på dagisområdet efter nyår tydligen.

Så vilka dagis rekommenderar ni andra därute??? Gillar visserligen Hybo men det blir liiite långt att åka varje morgon känns det som....fast å andra sidan kan det kanske vara värt att åkte i fyra månader men då haar han å andra sidan kommit in i gruppen istället så.....


hmm... får fundera på detta en liten liten stund nu

Av Carolina - 9 november 2010 07:11

håhåjaja...intressant det där med att kliva upp på morgnarna...har ALDRIG varit morgonpigg men ändå på ngt underligt vis gillat de där tidiga tysta mörka morgnarna när man ser hur allt långsamt vaknar till

När nåt av barnen vaknar tidigt då suckar jag mest över att vara tvungen att kliva upp ur min varma sköna säng men när hästarna kallar då kan jag nästan hoppa upp....


Blev tydligt idag oxå- kl 06 ringde kl och gick smidigt att kliva upp fast jag sovit kasst och drömt mkt konstigt =/. Varit till stallet en sväng nu och jo peppar peppar hon ser bättre ut idag. Får stå inne idag med lindade bakben och ta korta promenader istället för att spänna sig ute på isknölarna. skönt de iaf! Förhoppningsvis en reaktion på vaccinet då.


N ligger och vaknar till nu, P är ute och går sin morgonwalk med hunden som sällskap och E han sov hos farmor o farfar inatt.


Nu blir det en kopp kaffe till och sen dags att klä sig för jobb då.

Av Carolina - 8 november 2010 19:08

möttes av en galen busig N i dörren när jag kom hem=) så sööt


E har åkt upp till farfar - han påstår att han ska sova där...får väl se om det blir så el om vi får hem han när godiset är slut ;);)


Har en häst med svullna bakben =( inge kul alls...har ju visserligen varit till och från i en månad nu men i lördags var hon skaplig, ngt mer gallig i vä bak och rörde sig dessutom helt okej - idag är hon svullen från hoven och upp till hasen på båda bak och dessutom stel i gången ....lindad med back on track nu så avvaktar vi till imorgon. Enda skillnaden är att det är kallare och fruset i baken så visst kan hon ha stått och spänt sig extra mkt men ...nja...känns sådär...får nog ta och åka in till ngn klinik och ta en plåt på kotorna hur som ifall det ligger nå fragment därinne.....



Av Carolina - 8 november 2010 13:33

ja måndag igen - jobbar för fullt ;) eller har iaf gjort det fram till nu...


förändringens vindar blåser fortfarande ganska starka här i husen...ny TL på g nu...spännande men mest ovisst och osäkert. Ska dock försöka se positivt på detta idag - kan absolut komma ngt gott av det oxå ( har bara inte kommit på vad ännu )

Vår "gamla" TL kommer dock att bli saknad enormt mkt - blir tomt utan henne här.



Tydligen ska min man och svärfar till bergsjö senare idag så är antagligen ingen hemma när jag slutar, pojkarna kan vara vart som helst hehe...han hör nog av sig och berättar vart jag kan plocka upp dem =D.

kallt idag men väldigt fint väder - var ut en sväng på lunchen och hittade ett superfint tyg i skyltfönstret på Rehn´s...var bara tvungen att gå in och känna på det...var två mönster o färgställningar i nya kollektionen som skulle vara så grymt snygga i sovrummet....men drygt 400 kr metern :O svider lite i plånboken det....



Av Carolina - 7 november 2010 20:54

ser fram emot en natt med sömn - håller iaf tummarna för att det blir sömn. Behöver det!


jobbdags imorgon igen då - intressant at se vad som hände on to fr förra veckan. brukar ju alltid vara några nyheter varje vecka som ligger där på mailen och väntar.


nu blir det lite dansbandskampen repris =)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards