Alla inlägg den 13 november 2010

Av Carolina - 13 november 2010 16:10

Inte så flitig här inne på några dar =) Igår var jag och pojkarna till ärila och badade, öppna förskolan hade bokat två timmar. Vi komupp strax före elva och badade till12. Köpte lite snabblunch (?!) på Ica sen for vi till Ygsbo och hälsade på Elin och barnen. Där fick supergott fika ( nybakade cocostoppar ) och trevligt sällskap.

Väl hemma blev det stallpyssel, skrutt fick gå ut en stund i pojkarnas hage medan jag mockade.


Idag släppte jag henne ensam i hagen nedanför volten, var lite rädd att hon skulle få för sig att springa och därmed halka men honstod så snällt och åt sitt hö. Fixade brodd sen mitt på dagen ( inte de jag ville ha men de får duga så länge) så när vi kom hem från köpingen blev det stallet igen.

Nu skruva brodd - en helt ny erfarenhet för damen ifråga. Hon skötte sig dock helt OK. Gillar inte att behöva stå med benet uppe länge och på brodd nr 8 tröt orken totalt. Då orkade inte heller matte hålla i så resultatet blev att hoven gick i golvet med enbrodd halvägs.....det ledde ju då i sin tur till att gängorna blev sneda! Så där fick pappa rycka ut och gänga om hålet.


Nu sitter de där och vi har promenerat in dem genom byn och tillbaka =)



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards