Alla inlägg under mars 2008

Av Carolina - 16 mars 2008 21:23

Håhåjaja - att man blir så trött av att köra lite bil och titta på tävlingar en hel dag - eller egentligen en halv dag.

Har varit hästchaufför åt syrran idag. Kört 26 mil bil, första gången sen vi köpte denna bilen som jag tankat upp den fullt....(var så jag körde på bensinångaorna in på Jet, fick i 66, 5 liter bensin i en 70-liters tank....) Nåväl åkte upp till syrran på fm med nytankad bil sen rullade vi iväg på rad hon o jag till Söderhamn med två kusar. Mammas lilla förvuxna ponny skulle debutera på tävling... stor dag för en liten fyraåring. Han skötte sig alldeles utmärkt men han var lite loj och gick o knep med rumpan - när vi väl kom hem nu ikväll så visade det sig varför...han fick kolik! Nåja han insats på banan var iaf godkänd enligt oss på läktaren - domaren var av en lite annan åsikt verkade det som men hon visste iofs inte att han bara är fyra år.


Den andra som var med är fem år och han har heller aldrig startat en dressyr eftersom han är mer hoppinriktad men eftersom han ska säljas så är ju alla sätt bra för att synas och det skadar ju aldrig att få en start iaf. Han skötte sig oxå kalas. Fick lite dåligt betalt men så är det ju med bedömningssporter - man kan inte vara nöjd jämt. Nu är jag dock helt färdig i kroppen - förstår inte varför jag ska spänna mig så hemskt när jag kör - undrar om det är för att det är länge sen man höll på. Ett tag körde man ju häst nästan varje dag typ - nä men några ggr i veckan iaf.



Vet inte om jag skrivit det tidigare men börjar allvarligt fundera på om jag har en whiplash skada i min nacke - ibland känns den så konstig och vem vet nu när man är lite dåligt musklad kan ju alla möjliga grejer komma fram ju.


Var på intervju i fredags - kanske kan vara intressant. Är lite för lite timmar egentligen och lite för dåligt betalt men kanske en stund om jag inte får nåt annat och det fanns ju chans att ändra arbetstider och projekt senare när man väl startat och blivit anställd där liksom.


usch vilka långa meningar och vilken dålig svenska det blir ikväll...skyller på trötthet och en busig pojk i knäet, han vägrar lägga isg utan mig när jag varit borta hela dan så nu är det marsch till sängen - God Natt!!!

Av Carolina - 13 mars 2008 10:53

Alltså vädret är ju helt upp o ner. Igår regnade det hela dagen och var görtråkigt, idag är det blötsnö som växlar från jätteblöt till lite blöt. Kan inte gå ut utan att bli genomblöt i skorna typ.


Har tittat på hingstar nu :-) många fina finns det. Svärmor fick flyinges hingstkatalog i veckan o nu har ja kollat igenom den. Har ju iofs intetänkt betäcka men samtidigt blir man ju lite sugen. Syrran ska nog betäcka ponnyn med stor häst i år o då skulle det ju va kul att betäcka själv å så hoppas vi på att få två av samma kön....Hmm... ja det tål att tänkas på.


Fick höra att en gård som ja e lite sugen på nog ska säljas nu, har nog inte kommit ut än men som det lät är den på väg ut. Synd bara att det antagligen är en hel uppsjö som vill köpa den så det blir nog till att hosta upp mycket pengar då. Suck. Varför ska det vara så? Egentligen skulle man ju varit smart o ringt o pratat med dem för länge sen så kanske man hade fått lite försprång på andra spekulanter. Finns en villa till salu oxå men då är det ju inge mark el möjlighet till stall där tyvärr, men villan ligger skitbra och är jättefräsch så iofs vore det väl inte helt fel heller men jag vet inte, Pär verkar inte så intresserad just nu heller. Blir ju ännu längre för han o åka till jobbet o själv har jag ju inget just nu så ..... jaja ... läget kan ju ändras snabbt förhoppningsvis.


Håller på å blir förkyld oxå - kliar i halsen o näsan droppar på mig. Inge bra alls.



Av Carolina - 12 mars 2008 14:59

Barn är smarta....två dagar nu har Emil gått jätteglatt in på dagis och vinkat av mig med ett leende på läpparna - allt för att mamma ska gå å jobba o inte bara vara a-lös hela dagen.

Av Carolina - 12 mars 2008 14:46

Så! Har varit på rekryteringsmässa idag och tränat på att sälja mig själv. Känner mig inte direkt hemma på det, vet som inte hur man ska börja prata med ett företag som kanske(!) söker mer personal. Enklast var det ju när de hade en duktig kille/tjej som berättade vad de gjorde och vad de sökte för någon så kunde man sen berätta lite snabbt om vem man är och vad man gjort tidigare.


Lämnade iaf min presentation till några stycken och tog några visitkort och sa att ja skulle skicka CV och presentation till dem så får jag hoppas att någon iaf hör av sig. Vill ha ett jobb nu.

Kan ju inte leva på a-kassan direkt så det blir lite tufft nu. Har ju ett på gång men det beror på om de landar sin kund om de kan anställa el inte så de vågar inte lova just nu. Jag ska återkomma igen om några dagar. Känns lite vagt och osäkert när de säger så men å andra sidan så kanske det är positvt i deras ögon att jag faktiskt ringer o ligger i lite.


Tycker det är skitsvårt det här med att skriva brev o så, svårt att få fram mig när man läser i ett brev för jag har gjort så j-kla mkt så i värsta fall låter man som en hoppjerka typ. Och sen söker jag ju jobb inom en sektor jag aldrig varit förut så jag måste nog helt enkelt bita i det sura äpplet och börja söka upp folk istället. För de verkar nöjda med de intryck de får när de träffar en personligen.


Jobbade igårkväll, var kul men aj va ont ja hade i benen efteråt och trött i huvudet. Mens fick jag igår em dessutom så gick på magnecyl mot värken oxå. Ska ha två lektioner ikväll oxå. Slutar dock redan kvart över sex ikväll så det blir lite tidigare än igår ( var hemma 21.30) Pär var på föräldramöte på dagis och det höll på lika länge de nästan, han hade komit hem vid 21.15 typ. Mamma hade lagt barnen och fixat.



Av Carolina - 11 mars 2008 09:44

Här har jag skrivit ett långt långt inlägg och sen när jag laddar upp bilden så försvinner texten SUCK nåja man lär sig kanske nån gång.


Skitdag idag iaf, har sovit jättedåligt inatt, sticker kryper och bränner ikroppen. Är så spänd så det gör ont. Ska iväg och jobba på stallet i em så det kör ihop sig med barnvakt oxå, Emil skulle dock få vara på dagis en timme extra så kan farmor hämta när hon klppt sig, Hanna får följa med mig till Sjöbo för hon klarar av att vara själv där ett tag medan jag har lektion så hämtar Pär henne sen. Så var det föräldramöte på dagis ikväll och då kommer mamma el pappa ner o passar dem medan Pär går på det.


Kommer att ha så ont i min rygg ikväll så inatt blir inte heller nå kul men så är det.


Måste gå å fixa alla papper i kartonger och mappar nu som har varit härinne på kontoret i en enda röra. Se vad som ska vara kvar och vad som ska slängas - sen återstår bara att hitta nånstans att förvara dem.

Hittar på saker att göra hela tiden för att hålla mig sysslesatt, blir det för lugnt så kommer ångesten krypande från alla håll.


Imorgon är det en rekryteringsmässa som AF ordnar så jag måste skriva en presentation och gå dit då o träffa eventuella arbetsgivare. Ringde ju om det andra jobbet igår och jag ska återkomma på onsdag, alltså imorgon för han kunde inte ge besked nu.


Lägger in en bild på storfiskarn från förra veckan

Av Carolina - 10 mars 2008 13:20

Ja så ser det ut utanför fönstret - man kan bli deprimerad för mindre helt klart.


Har fått klart mitt kontor nu, gardinen sitter på stången men är inte färdigsydd.....Annars är det klart. Ska försöka orka gå igenom kartongerna med papper som står i vardagsrummet senare idag. Känns inte så inspirerande - speciellt inte som Emil säkerligen vill hjälpa till med det.


Har fixat upp på diskbänken idag, Emil hjälpte till med det resultatet att hela han var blöt :-D Hoppsan såd et kan gå - hade jag inte alls knnat räkna ut innan haha.


Känner att jag så sakteliga börjat ta mig igenom den värsta skiten här i huset nu, börjar se någorlunda ut, förutom att det ligger högar med skräp som ska på diverse insamlingsställen.


Torktumlaren har rasat - lyxproblem kanske men i en familj med två katter en mkt långhårig hund och hästar som fritidsintresse är det en ovärderlig maskin när det gäller att hålla barnens kläder någorlunda hårfria. Känns inte så kul att behöva rolla alla kläder innan man går in på dagis för att undvika hår överallt. Så var och tittade på nya idag, finns från 3900 kr och uppåt. Såg en som jag gillade men prislappen på 6995 var lite häftig just nu. Till saken hör att vi kört den gamla tumlaren på övertid i drygt ett år tror jag - kanske mer. Den är en brandfara så jag tror inte jag vågar låta Pär fixa den nå mer. Skulle vilja ha en med ställbar temp och lite olika program inte bara tidsinställning som nu.


Helgen har varit bra annars, lördagen städades det. Pär var lite hängig o hade feber. Sen igår sööndag var vi i Holänna större delen av dagen, åkte skoter och fixade i stallet litegrann. Både Emil och Hanna var nöjda när vi åkte hem tror jag.


Vi ska angla på långfreda´n nu är det bestämt. Brorsan anmälde oss till tävlongen i lördags så nu är det bara att hålla tummarna för att isen ligger kvar i det här plusgradiga regnandet. Emil fyller ju två år den dan så det blir kanske tårta på isen haha. Vi ska hämta Hanna på torsdagen och så sover vi i Holänna på natten så vi slipper stressa på morronen. Då kan vi fixa hålen redan på torsdag kväll oxå - jättesmidigt.


Av Carolina - 6 mars 2008 08:18

Håhåjaja... går verkligen upp å ner i skrivandet här... skyller på att ja inte haft nån bra skärm. Fixade i ordning helt i mitt nya kontor i helgen och på nå vis blev det en störning i gamla skärmen så det bara flimrade. Nu har vi fått hem den nya platta skärmen :-) stor o fin o alldelese platt haha


Var på arbetsintervju i fredags ju. Har svarat och tackat ja men inte hört nåt mer än. Hmmm.... hur går jag vidare nudå ? Ringa el inte ?


Igår hade vi en heldag av sprotlovsaktivitet... var till söderhamn och badade på aqua arena. Kul sördu. Emil var smått galen och åkte rutschkana med både mig, sara och pär. Sen blev det Barnens Hus, Skokanonen och ÖB.


Strålande väder idag oxå, har varit bra hela veckan - ganska kallt på nätterna men solen är varm och skön. Emil och jag var ute o rastade vår lilla skoter i tisdags. Det var rätt kul det oxå, den går lite ojämnt dock haha men emil vägrar åka någonannan.

Ska klä på han nu och gå upp på dagis med han - han kommer att bli arg o inte vilja men så är det. Blir ju bra när ja gått därifrån sen. Förstår honom oxå, skulle ju vara roligare att vara hemma men samtidigt är det väl kul o leka med de andra barnen oxå.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards