Alla inlägg den 17 mars 2008

Av Carolina - 17 mars 2008 14:20

Trött imorse. Höll på å somna nu o när jag låg bredvid Emil så han skulle kunna sova lite middag. Vill inte nå gärna somna här hemma men samtidigt ser man ju hur trött han är. Svärmor ringde dock precis innan ja somna så nu är ja uppe. Är bra det - somnar jag nu så får jag nog svårt att sova inatt.


Skulle ha satt mig o gjort iordning en matsedel för denna vecka, sen skulle jag ha klippt till tyget till mina rumsgardiner. Har snabbputsat fönstren iaf. Emil hjälpte till vilket betyder att jag kommer att få göra några fönster en gång till....:-) han kan den lille.


Ska ut o rida ikväll när Pär komemr hem. Kul men samtidigt är det ju lite nervöst. Vet inte riktigt vad jag ska göra. Blir nog en vända längs efter vägen så får vi se hur hon känns och vart vi svänger. Har ju bara ridit henne en gång förr och då skrittade vi bara i stort sett. Tänkte att jag skulle vara duktig och försöka rida flera dagar denna vecka - henne idag då och så kanske en annan ti-on och kanske en tredje el så till helgen :-) det finns hur många som helst som vill ha hjälp egentligen så man behöver ju inte ha en egen för att få rida. Är mer för att man vill ha lite mer bestämmanderätt som man vill ha dem själv.


Min egen lilla skrutt ( inte så jätteliten längre) har nog växt om Nisse på höjden nu tror jag. Vi tog en liten kort promenad i lördags o gick över ett litet dike som var jättefarligt så man var ju faktiskt tvungen att hoppa högt och nästan på sin matte. Hon behöver stimuleras för just nu växer hon inget utan all överskottenergi går åt till att försöka busa när man leder in o ut till hagen. Hon ser ut som en björn oxå men pälsen börjar släppa nu så ska ta o försöka få bort så mkt som möjligt nu så kanske det kommer fram en lite vackrare dam därunder. Ska fixa fram kort oxå. Är dålig på det men det kommer.


Tänk på fredag blir Emil två år gammal. Idag är det två år sen jag hade bf. Häftigt! Liten blir stor fort.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards