Alla inlägg under april 2008

Av Carolina - 12 april 2008 20:54

Tänkte bara - ni som trots allt läser det jag skriver - jag ber om ursäkt för alla stavfel. Har så bråttom när jag skriver o hinner inte alltid med att läsa igenom så därför blir det som det blir :-) ni får helt enkelt ha överseende med det.


Av Carolina - 12 april 2008 20:35

hade nyss skrivit ett glatt inlägg om min dag som nyuppväckt tävlingsryttare när jag råkade trycka på musen åt fel håll å allt försvann - blir så lessen av det. Men försöker igen....


Har alltså gjort min första start på nästan tre år idag. Var så j*kla kul!!!! Vill bara rida mer o mer just nu och ser fram emot nästa start om två veckor. Ska antagligen gå upp i höjd då. Hoppade två 1.0 meters klasser idag o höjden är inga problem men han slarvar o vi kommer inte riktigt sams hela tiden så det blir knasfel så jag tror att vi ska prova iaf en 1.10 nästa gång. Har ju iofs bara hoppat honom typ fyra ggr så jag är egentligen riktigt nöjd men samtidigt så vill man ju gärna rida omhoppning....hornen i pannan växer ut väldigt fort liksom. Mer tävlingsinstinkt nu än på länge. Med den förra var det liksom bara på skoj på nå vis men nu känns det som man har en chans. Äntligen rider ja en häst som kan hoppa högt o snabbt.....synd att syrran inte har nån som går omhoppningar nudå så vi kan tävla emot varann.


Sen var det riktigt kul att starta på den klubb jag var oxå - inte min hemmaklubb men känner mig så väl emottagen så om jag nångång byter så blir det nog dem jag skriver på för istället. Man kommer dit efter flera år liksom o de hejar o pratar o - gud va kul å se dig. Hur är det ? Vem har du med dig ? osv. Red in i första klassen o speakern börjar presentera sen mitt i pres så säger hon - men , har du gift dig? Grattis! Var så god o rid.


Egentligen så säger mitt ekonomiska sinne att jag inte har råd med detta men det var ju så j*kla kul så ja tror inte ja klarar av att låta bli just nu. Det här är en stor del i mitt liv som fått vila länge nu så det är dags att låta den vakna lite igen. Har ju ingen egen iaf som kräver träning o hyra ( mer än lilla bäbis då ).


Börjar ju jobba på måndag så hoppas att jag orkar iaf. Å att ja trivs bra så det går o pendla så här varje dag - har tänkt som så att om det blir jobbigt med tiderna så har ja ju rätt att gå ner till 75 % så får man se till att sälja desto bättre den tid man är där istället så provisionen blir bra. Jaja det är andra tankar det .


Har varit till min svägerska o grattat nu - druckit lite  vin o baileys så är lagom lullig o snart redo för sängen.

Kram på er om ni är några som läser :-)


Av Carolina - 11 april 2008 08:39

Ja precis det är ju alltid ngt bra liksom. Har haft så mycket funderingar sista dagarna - det bara snurrar i huvudet - känner att jag inte vilar ens när jag sover utan jag drömmer en massa hela tiden. En lite omtumlande vecka känns det som -iofs beror det mycket på att jag är trött och har haft mensvärk flera dagar.


Har dock läst mycket faktalitteratur sista dagarna oxå om MS. Vilken knepig sjukdom - har alltid trott att den var ärftlig men tydligen är det bara en liten del som är ärftlig o det finns inget enkelt el regelmässigt nedärvningssystem eftersom man egentligen inte vet varför den bryter ut. alla människor löper minst 0.1 % risk att drabbas. Störst risk föreligger hos den som är enäggstvilling men den är ändå låg, 25 %, å då har de ändå samma genuppsättning. Varför detta intresse för MS då ? Jo en nära vän har fått denna diagnos nu o eftersom man är den man är så letar man ju givetvis upp så mkt info man kan hitta om det. Både för att förstå och för att kunna hjälpa. När man läser om symptomen så gissar jag att det nog finns ett ganska stort mörkertal på antal drabbade- en del kan ju faktiskt ha sjukdomen men kanske bara har ett enda skov under hela sitt liv. Å då är det inte ens säkert att det är så pass allvarligt att man söker läkarhjälp. Sen finns det andra som drabbas mycket mycket hårdare.


Sov i Emils säng igårnatt så min nacke är helt jätteond på mig. Så red jag igårkväll o M var så på hugget så då fick jag kämpa hårt för att inte bli dragande i handen o förstöra minna axlar. Ska ju iväg o tävla imorgon så jag hoppas att det blir bättre under dagen.


Pratade med min läkare i måndags o alla prover var bra så nu kan jag utesluta mina Twar tankar då - skönt - men varför har jag så ont ???? Man funderar ju fram o tillbaka även om jag försöker å bara låta det vara. Köpte Ipren 400 mg i fredags så nu har jag gjort en egen liten kur på en tablett om dagen i en vecka o ja tror faktiskt att det hjälpt lite så kanske att ja haft ngn inflammation ändå som inte ger utslag på sänkor o dylikt.


Idag är sista dagen på min arbetslöshet på länge hoppas jag! Börjar jobba på måndag - nervöst är det vill jag lova men hoppas att det ska gå bra, det ska iaf bli jättekul att komma iväg.

Av Carolina - 9 april 2008 08:26

Fick mens igårkväll - är skittrött o seg just nu. Ska snart iväg o lämna buspojken på dagis. Det är värsta vinterlandskapet ute. Igår var det bara blött o surt idag är det alldeles vitt o jättefint just nu men kan tänka mig att det blir skillnad när man börjar gå i denna snö... suck. Usch kan bara tänka mig hur hagarna ser ut hos mamma.....


Har drömt om olika jobbscenarion inatt. Fick ett till jobb igår - el blev iaf erbjuden sen ska jag ju klara mig genom granskningen oxå. Som delgivningsman åt ett privat företag. Lät jättespännande när ja sökte det som extra inkomst så där på kvällar o helger. Lät inte som att det var så jättemånga uppdrag häromkring men frågan är vad för sorts folk det handlar om .... har legat o funderat mycket på det här nu. Måste känna mig säker på att ja klarar av det. Låter himla omväxlande o kul o ärligt talat lite häftigt oxå :-) men det kan ju bli farligt oxå. Tänk om man ska delge nån tung narkoman el nån som umgås i de kretsarna liksom - finns ju rätt mkt skit här i byarna.

Ska ta o söka o se om ja hittar nån information om detta när ja lämnat grabben så får ja ta ställning senare.


Var på skolan o åt middag igår - trevligt värre.


Skulle kanske ha ridit idag å - har inte pratat med Åsa så ja vet inte hur hon tänkt sig....hmm... har inte den minsta lust just nu med tanke på mensvärk o väder men det kanske blir bättre. Ska iväg o kika på föl ikväll.


Av Carolina - 7 april 2008 08:07

Håhåjaja... skrev ju högskoleprovet i lördags mest bara för at, trodde inte att det skulle gå nå bra men syrran skulle skriva o ja hade ju inge jobb när ja anmälde mig så varför inte liksom.

Nu är det ju så att det gick skapligt iaf....om jag har räknat rätt så har jag enligt förra årets normeringstabell uppnått 1.6 å det är rätt så bra. Hade 1.7 på det gamla som har gått ut.


Grejen är att nu har ja då ingen ursäkt för att inte söka igen - kommer ju in på det HP´t ganskla säkert o då är det bara till att välja ställe o sen tillgodoräkna sig de poäng som går.


Problemet - med stort P - är ju då mitt sk psyke.....klarar jag av att läsa igen???? Enda sättet att få reda på det är att testa - men tänk om det inte går då ? Då har ja misslyckats igen liksom. Och vart ska jag välja....Uppsala som ja tidigare kräkts på typ eller Umeå som är mkt krångligare att ta sig till o från??


Pär ska kanske läsa lite i Sthlm i höst så det kanske skulle funka att göra det detta läsår men shit va jobigt det blev nu.

Sen har jag ju faktiskt fått jobb nu - börjar om en vecka o jag kanske trivs görbra där så ja inte vill sluta för å plugga i höst men samtidigt så vet ja ju att det är det minsta problemet. Kan alltid skicka en ansökan o sen visar det sig hur det ser ut i höst om jag vill gå el inte. Kanske går jättebra på jobbet så ja tjänar ihop en buffert o har råd att plugga utan så mkt lån å - vem vet liksom.


Har några dagar på mig att fundera nu.....

Av Carolina - 4 april 2008 14:33

Oj vad dålig jag är på att skriva :-)


Var på intervju igår och nu har jag fått jobb! Ska börja den 14:e med fyra veckors praktik som kommer att omfatta själva utbildningen då sen ska det övergå i en provanställning. Känns både nervöst och spännande. Tycker det ska bli jättekul att prova och lite intressant med ett helt nytt område samtidigt är jag lite nervös för hur jag ska klara av ett så stillasittande arbete.

Dessutom får jag ca 4 mil till jobbet enkel resa men förhoppningsvis så finns det ngn att samåka med.


Detta innebär att jag idag tackade nej till ett arbete på 26 tim /vecka plus att jag inte kommer att testa ett annat arbete nästa vecka som det var meningen. Har dock fortfarande en liten fot inne i det första företaget jag sökte och ska ringa dem igen nästa vecka. Vore iofs det allra bästa att hitta ett jobb hemma i byn men det här är det näst bästa hittills.


Har ridit för fullt den sista veckan. Fyra olika hästar har det blivit. Ni kan tro att jag har haft lite värk i kroppen. Är dock skitkul. Hoppas att det fortsätter så här. idag är en ridfri dag men imorgon o på söndag är det dags igen. Och nästa helg ska jag TÄVLA! Helt sanslöst - det kunde jag då inte tro att det skulle bli aktuellt iår.

Red mammas lilla kuse igår - han visade faktiskt lite humör :-) låter ju lite sjukt att man blir förvånad när en fyra (!) åring hittar på ngt men han brukar vara så menlöst snäll.


Fick skriftligt svar på mina Twar prover - de visade inget ovanligt, inte heller nå konstigheter i blodvärden el sänka. Förstår inte varför jag känner mig som jag gör. Ok att jag är otränad men så mkt ska det inte behöva märkas. I helgen var jag helt färdig i alla leder - men nu äter jag litozin igen så det har blivit bättre.

Telefontid med läkare på måndag får höra om hon har några idéer då.


Nu ska jag iväg o reklamera en klänning - har använt den en gång sen tvättat den o nu har två sömmar lossnat plus att det blivit ett hål bredvid en söm. Inget jag inte kan laga själv men köper man nya kläder så ska de väl hålla lite mer än en tvätt?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards