Direktlänk till inlägg 12 april 2008

Tävling

Av Carolina - 12 april 2008 20:35

hade nyss skrivit ett glatt inlägg om min dag som nyuppväckt tävlingsryttare när jag råkade trycka på musen åt fel håll å allt försvann - blir så lessen av det. Men försöker igen....


Har alltså gjort min första start på nästan tre år idag. Var så j*kla kul!!!! Vill bara rida mer o mer just nu och ser fram emot nästa start om två veckor. Ska antagligen gå upp i höjd då. Hoppade två 1.0 meters klasser idag o höjden är inga problem men han slarvar o vi kommer inte riktigt sams hela tiden så det blir knasfel så jag tror att vi ska prova iaf en 1.10 nästa gång. Har ju iofs bara hoppat honom typ fyra ggr så jag är egentligen riktigt nöjd men samtidigt så vill man ju gärna rida omhoppning....hornen i pannan växer ut väldigt fort liksom. Mer tävlingsinstinkt nu än på länge. Med den förra var det liksom bara på skoj på nå vis men nu känns det som man har en chans. Äntligen rider ja en häst som kan hoppa högt o snabbt.....synd att syrran inte har nån som går omhoppningar nudå så vi kan tävla emot varann.


Sen var det riktigt kul att starta på den klubb jag var oxå - inte min hemmaklubb men känner mig så väl emottagen så om jag nångång byter så blir det nog dem jag skriver på för istället. Man kommer dit efter flera år liksom o de hejar o pratar o - gud va kul å se dig. Hur är det ? Vem har du med dig ? osv. Red in i första klassen o speakern börjar presentera sen mitt i pres så säger hon - men , har du gift dig? Grattis! Var så god o rid.


Egentligen så säger mitt ekonomiska sinne att jag inte har råd med detta men det var ju så j*kla kul så ja tror inte ja klarar av att låta bli just nu. Det här är en stor del i mitt liv som fått vila länge nu så det är dags att låta den vakna lite igen. Har ju ingen egen iaf som kräver träning o hyra ( mer än lilla bäbis då ).


Börjar ju jobba på måndag så hoppas att jag orkar iaf. Å att ja trivs bra så det går o pendla så här varje dag - har tänkt som så att om det blir jobbigt med tiderna så har ja ju rätt att gå ner till 75 % så får man se till att sälja desto bättre den tid man är där istället så provisionen blir bra. Jaja det är andra tankar det .


Har varit till min svägerska o grattat nu - druckit lite  vin o baileys så är lagom lullig o snart redo för sängen.

Kram på er om ni är några som läser :-)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 14 juni 2012 23:12

andra lediga dagen av fem - spenderade den med pojkarna o svärmor i bilen mestadels :) Varit utanför Timrå å hämtat tre små dvärgkochinhönor åt svärfars tupp. Fina små djur o fina ställen har vi sett på färden. Blev ett besök in på Biltema för reserv...

Av Carolina - 12 juni 2012 09:08

hemma o fixar o donar =), huset grovstädades igår morse sen har gräset klippts o röjsågen startats upp från vintervilan. Hanna hjälper mig med liv o lust här ute. Hon är så duktig stortjejen =) Planterat och fixat med mitt sk stenparti, så kul att ...

Av Carolina - 8 juni 2012 16:57

Sådärja...så har man haft en riktig examen igen då...15 år sen sist...känns tomt o trist men jag har iaf fått positivt besked på att jag får gå ett år till =) så skönt!!!! Ska dock ner på AMS på måndag o skriva in mig... ska visserligen jobba hela ...

Av Carolina - 4 juni 2012 19:43

åh så skööönt....jag brukar iofs nästan alltid leva efter mottot att saker o ting löser sig men man kan ju ändå känna sig stressad över framtiden ;) Nu har jag sysselsättning klart ett år framåt oxå!!!!! Fick positivt besked från fröken o rektor ...

Av Carolina - 3 juni 2012 08:52

fy faaaaan.....orkar inte med regn hela dagarna. Vill ha sol o värme nu! Noll inspiration, huset är extremt skitigt och jag vill verkligen inte städa :( känner att humöret är i botten. Igår sov jag mig igenom dan känns det som, läste visserligen en...

Ovido - Quiz & Flashcards