Direktlänk till inlägg 28 mars 2008

hästar hästar hästar

Av Carolina - 28 mars 2008 19:07

Ja idag har det handlat om hästar mest hela dagen. Åkte upp tll mamma imorse ( kl var satt på 07.00) var där strax efter åtta. Fixade i stallet - matade o släppte ut hälften. Städade i det andra stallet inför besöket av hovslagaren.


Lillskrutt har verkat hovarna idag o hon var så duktig!!!! Är så stolt över min lilla tjej. Hon testa lite med frambenen men inte så han var tvungen att släppa nån gång. Nu ska vi bara lära oss att sitta fast i linor oxå sen så.


Nå sen gick även det stallet ut i hagen då, mockade klart de sista boxarna innan vi styrde bilen hemåt igen - var hemma vid tolvsnåret så det blev en enkel sopplunch. Sen slöade ja framför teven en stund innan ja åkte o hämta barnens kusin o åkte till nästa stall. Mockade en box till - kommit upp i sju boxar idag!! Så drog vi iväg på skrittur - var ute i lite drygt 1½ timme. Tror nog det är första ggn dessa pållar skrittat så lång sträcka o ändå fått jobba lite i skritten - alltså inte bara skritt på lång tygel utna lite skänkelvikningar, halter o vändningar o så. Var riktigt kul faktiskt.


Ska rida damen imorgon oxå - får se om vi tar lite fler gångarter då :-).


Fick lillans pass igår oxå så nu är alla papper klara. Nu är det bara att vänta några år till hon ska ut o visa upp sig. Hon ska bara bli en riktig skönhet först - är som en ful ankunge just nu.


Har klåda på mina ben - ser nästan ut som nässelutslag men jag vet inte om att jag kommit i kontakt med nåt n ytt nu som jag ska kunna reagera på. Inget nytt tvättmedel heller. Kanske att jag helt enkelt klätt mig för varmt....


Final på så ska det låta nu snart

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 14 juni 2012 23:12

andra lediga dagen av fem - spenderade den med pojkarna o svärmor i bilen mestadels :) Varit utanför Timrå å hämtat tre små dvärgkochinhönor åt svärfars tupp. Fina små djur o fina ställen har vi sett på färden. Blev ett besök in på Biltema för reserv...

Av Carolina - 12 juni 2012 09:08

hemma o fixar o donar =), huset grovstädades igår morse sen har gräset klippts o röjsågen startats upp från vintervilan. Hanna hjälper mig med liv o lust här ute. Hon är så duktig stortjejen =) Planterat och fixat med mitt sk stenparti, så kul att ...

Av Carolina - 8 juni 2012 16:57

Sådärja...så har man haft en riktig examen igen då...15 år sen sist...känns tomt o trist men jag har iaf fått positivt besked på att jag får gå ett år till =) så skönt!!!! Ska dock ner på AMS på måndag o skriva in mig... ska visserligen jobba hela ...

Av Carolina - 4 juni 2012 19:43

åh så skööönt....jag brukar iofs nästan alltid leva efter mottot att saker o ting löser sig men man kan ju ändå känna sig stressad över framtiden ;) Nu har jag sysselsättning klart ett år framåt oxå!!!!! Fick positivt besked från fröken o rektor ...

Av Carolina - 3 juni 2012 08:52

fy faaaaan.....orkar inte med regn hela dagarna. Vill ha sol o värme nu! Noll inspiration, huset är extremt skitigt och jag vill verkligen inte städa :( känner att humöret är i botten. Igår sov jag mig igenom dan känns det som, läste visserligen en...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards