Direktlänk till inlägg 6 december 2010

sirap

Av Carolina - 6 december 2010 15:24

är seg trots helgens vila... men har en förkylning som inte bryter ut . Känner den i luftrören men men .... bara å vänta.


E var till tandläkaren igen idag - nu är det bestämt att han ska laga ett hål i ena tanden. Usch känner mig som en dålig mamma nu. Är det mitt fel att han har hål nu för att jag inte jagar honom som en besatt med tandborsten ????

Det värsta jag vet är att tvinga barn att utföra saker som de inte vill, oavsett vad  det gäller och självklart ska man borsta tänderna men det är ju samtidigt något som man bör ha en bra relation till eftersom man ska underhålla det varje dag....vill ju inte att det ska bli en otrevlig och jobbig situation för alla inblandade. Men men nu blir det fortsatt hårda bud. 


Blir en bra terapistund för hans mamma oxå som har tandläkarskräck.....

 
 
Angelica

Angelica

12 december 2010 20:49

Känn dig inte dålig!! Men känn dig inte heller dålig om du måste tvinga kidsen till saker och ting. Vissa saker MÅSTE man göra helt enkelt.

Jag har faktiskt hållit fast Linn och bråkat rejält för att borsta hennes tänder. Men bara de får rutin på det och vet att de inte slipper undan så brukar tandborstningen gå per automatik efter ett tag.
Kvällsfika - borsta tänder - läsa saga ;)

Och du - kör man räsebil på tänderna med häftiga ljudeffekter så blir tandborstningen MYCKET roligare ;) ;)

http://bondkakan.blogg.se

Carolina

13 december 2010 18:18

tack :) jag vet ju innerst inne men du vet hur det är.

Njuter av att den minste älskar att borsta och rider på den vågen för att få storebror att göra det oxå ( du vet - han som är sååå stor måste ju klara det lillebror kan MKT bättre =D )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 14 juni 2012 23:12

andra lediga dagen av fem - spenderade den med pojkarna o svärmor i bilen mestadels :) Varit utanför Timrå å hämtat tre små dvärgkochinhönor åt svärfars tupp. Fina små djur o fina ställen har vi sett på färden. Blev ett besök in på Biltema för reserv...

Av Carolina - 12 juni 2012 09:08

hemma o fixar o donar =), huset grovstädades igår morse sen har gräset klippts o röjsågen startats upp från vintervilan. Hanna hjälper mig med liv o lust här ute. Hon är så duktig stortjejen =) Planterat och fixat med mitt sk stenparti, så kul att ...

Av Carolina - 8 juni 2012 16:57

Sådärja...så har man haft en riktig examen igen då...15 år sen sist...känns tomt o trist men jag har iaf fått positivt besked på att jag får gå ett år till =) så skönt!!!! Ska dock ner på AMS på måndag o skriva in mig... ska visserligen jobba hela ...

Av Carolina - 4 juni 2012 19:43

åh så skööönt....jag brukar iofs nästan alltid leva efter mottot att saker o ting löser sig men man kan ju ändå känna sig stressad över framtiden ;) Nu har jag sysselsättning klart ett år framåt oxå!!!!! Fick positivt besked från fröken o rektor ...

Av Carolina - 3 juni 2012 08:52

fy faaaaan.....orkar inte med regn hela dagarna. Vill ha sol o värme nu! Noll inspiration, huset är extremt skitigt och jag vill verkligen inte städa :( känner att humöret är i botten. Igår sov jag mig igenom dan känns det som, läste visserligen en...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards