Alla inlägg under december 2008

Av Carolina - 11 december 2008 12:46

vi skolkar idag oxå - har inte den minsta lust att tjata i frukost, träta på kläderna, starta upp en kall bil o frysa halva vägen ner för att sen på dagis lämna en gråtande arg kille bara för att det ska vara så. Är inget krångligare att ha han hemma med mig ju...platsen är ju betald o han nyttjar den när det behövs ( som till veckan när jag ska jobba lite). en vecka till bara sen går han på julledighet oxå så då blir han ändå hemma i tre veckor.


Vi har dock bestämt att vi ska ner en sväng på byn om en stund - har en julklapp att hämta ut.

Av Carolina - 10 december 2008 15:47

Av Carolina - 10 december 2008 11:27

Idag skolkar vi från dagis. Är alldeles för kallt för att det ska vara värt att starta upp bilen två ggr o åka de fem milen totalt till och från dagis så vi tog snowracern o drog oss upp på 36 imorse o nu är hästarna ute, det är mockat o vattnet påfyllt.


Har fått några timmars jobb på friskolan nästa vecka. Kul med nya miljöer. 


Ikväll har Hanna luciafirande i kyrkan i Färila, brukar vara jättefint o mysigt men vet ärligt talat inte om vi ska åka. Det börjar inte förrän 18.30 o det betyder attvi inte är hemma förrän sent....O en fullsatt kyrka med en trött Emil är ingen hit - tro mig! Men men det är en stund kvar av dagen än så vi får se hur det blir.

Av Carolina - 9 december 2008 18:21

Ser ut som att jag fått jobb! Så det kan gå ;-) trevligt trevligt o väl behövligt!!!


Ska iväg på tisdag o får väl lite mer information då. Lär bli både spännande och nervöst men det är bara att göra sitt bästa å försöka.


Varit på utvecklingssamtal på dagis idag. Han sköter sig fint grabben, äter bra :-), gillar att leka med motorer hehe, målar o sjunger. Tyr sig mest till Linnea men leker även med de andra mer o mer igen. Inget oväntat med andra ord - skönt när man känner på sig rätt i alla fall.


Har köpt årets första julklapp idag - den är till dig sis känn dig hedrad ;-)

Av Carolina - 9 december 2008 10:25

idag blir  det riktigt fint ute ser det ut som.


Emil är på dagis - mot sin vilja ska tilläggas....inge kul när han börjar protestera redan kl 08.05 men men han är där o jag ska dit 13.15 på utvecklingssamtal. Intressant.Första samtalet på 1½ år så vi får se vad de tycker eftersom det knappt är ngn personal kvar som var där när han började.


Idag har äntligen halsbrännan börjat ge med sig - var ner på apoteket o köpte Gaviscon idag så nu ska det förhoppningsvis bli ännu bättre.


Promenerade upp med Nero idag - är matt i kroppen men skönt med luft. Idag ska jag mocka iaf två boxar :-) är nog ungefär vad jag klarar av tyvärr.... men hann iaf hjälpa till att ta ut dem idag :-D.


Ha en bra dag allihop.

Av Carolina - 8 december 2008 15:45

nyss vaknat efter en stunds middagsovning i "ojvars" soffa. Min arm har sovit rätt rjält för den har Emil legat på hela tiden. Skönt var det, effektiva är vi inte dessa dagar...men men vi piggnar på oss så sakteliga.


Har nu även provkört det nya inköpet - tog oss friheten att ta den upp hit till 36. Och jodå den går som den ska men lite väl hög ljudvolym för min smak men men det vänjer man sig vid så småningom.


Hade en plan att låna kameran o fota lite snö idag men ja nu har ljuset gett vika för idag så...vi hoppas att det går bättre imorgon då.

Av Carolina - 8 december 2008 10:39

Det snöar på tvären idag. Vi ska strax ta oss ut hade vi tänkt. Försöka ta oss upp på 36 o kanske orka mocka lite långsamt åtminstone någon box...Lär bli några pauser men vi har ju tid på oss.


Är inte helt ok ännu det känns. Hade så fruktansvärt ont i magen inatt..förstår hur Evert kände sig....måste vara det närmaste gaskolik man kan komma å hästar kan inte kräkas....


Ska försöka mig på det här med att länka nu igen... till emils stora favorit för tillfället...

http://www.youtube.com/watch?v=_Ss9qgo11aU

Av Carolina - 7 december 2008 09:37

Ja nu börjar jag känna mig som en människa igen. Började kräkas natten till igår vid halv ett ungefär o höll på till igår kväll vid 17 tiden. Inget höjdardygn kan jag ju säga.

Har nu ätit lite fil o flingor till frukost o det stannar kvar sam´t att ilamåendet är borta så förhoppningsvis är det över nu. Har dock fått en mkt irriterande hosta istället.


Min familj lämnade mig i sängen med min hink igår o for iväg o köpte sig en skoter. Emil var mkt glad o stolt över det.


Ska försöka få till det här med kameran snart så jag kan lägga in några nya kort.


Nä åter till viloläge - orken är inte den bästa som ni kanske förstår



Ovido - Quiz & Flashcards