Alla inlägg den 4 december 2008

Av Carolina - 4 december 2008 17:38

så skönt det är ibland...somnade vid tvåtiden och vaknade strax före fem så det var nog rätt välbehövlig sömn skulle jag tro.

Pär skjutsade ner Hanna så blev hon hämtad av sin mamma på köpingen, Emil var med å åkte bil - somnar bäst då , har väl lättare att slappna av där - som sin mor :-). Ligger nu i sängen med ytterkläder på o snusar så gott.


Det har snöat i stort sett hela dagen här.  Blir jättefint. Pär o pappa håller på å gör en stor snöhög på täkten mitt emot så vi kan åka pulka o sånt där sen utan å oroa oss över vägen. 

Av Carolina - 4 december 2008 08:49

Sov riktigt dåligt inatt o vaknade sen av Emil vid 01.30 ungefär. Han kom o kröp över mig o gnekade. Skulle leta efter nappen å hittar den - i en spya!!!!¨Så det var bara att riva ur halva sängen, hämta handduk o lägga grabben på o sen väntade vi...o det kom mera.

Han var dock jätteduktig o kröp själv ner på golvet o försökte pricka hinken som stod där. Sen somnade han vid halv fyra snåret o sob lugnt fram till strax efter åtta imorse. Just nu är han pigg o glad så jag hoppas att vi fick den snabba varianten som gått på dagis. Men hur som så blir det till att vara hemma i ett par dar så man inte smittar mer än nödvändigt.

Passande nog så låg alla fyra i samma säng när han började kräkas så det innebär att Hanna är hemma från skolan och Pär hemma från sin kurs i Hudiksvall. Pär brukar aldrig blir magsjuk men blir väl inte direkt populär om han åker o smittar ner alla andra ....

Själv brukar jag aldrig klara mig så jag väntar ett par dygn nu så får vi se om det går lika fort o smärtfritt för mig.

Ovido - Quiz & Flashcards