Alla inlägg under december 2008

Av Carolina - 28 december 2008 08:39

sista dan av helgen nudå - varit ledig i fem dagar snart men imorgon den här tiden är det jobbet som gäller.


Idag ha vi tänkt ge oss av till Kajvall då och rasta både barn o vuxna ;-). Syster skulle ev följa med o kanske J med familj o förhoppningsvis även "ea". Pär vill åka skoter upp han om vi andra tar bilen. Ska väl kanske fixa lite mer fika å - har lite korv o bröd men slut på ketchup :-).

Av Carolina - 27 december 2008 17:29

Idag efterf rukost ( ganska sent för att vara oss - vid halv tio) klädde vi på oss rejält med kläder o startade upp skotrarna sen drog vi iväg.

Första stoppet blev Kajvall med en fika, sen tog vi en annan väg hem o stannade hos mormor o morfar för lite mer fika ;-)sen när vi var på väg hem så såg vi svägerskans bil åka förbi så då åkte vi upp till P´s farbror eftersom vi gissade på att det var dit de var på väg. Där blev lyckan stor bland barnen när de sen satt å åkte ET runt runt runt på täkten. Alltid roligt när man kan glädja någon hihi


Kom iaf hem så småningom - ca fyra :-), blev lite längre än väntat.


Jag o Pär var ner en snabbis på byn oxå, köpte en kofta jag o Pär fick tag på skjorta o en munkjacka - ta 3 betala för 2!


Kommer en bild på Emil in action alldeles strax.


Av Carolina - 24 december 2008 21:02

julafton närmar sig sitt slut - varför känns det alltid som en stor antiklimax varje år - var det inte mer än så här liksom....man skyndar o stressar o har sig o allt är över på några timmar.


Missförstå mig inte jag har haft en jättebra dag. O ungarna är lyriska :-) paket paket o mer paket i omgångar hela dagen. Vilket egentligen är bra. De öppnar några paket lite nu å då när den givaren är med å då hinner de ju leka en stund med presenterna innan det är dags för nästa.


Tror att båda barnen är nöjda med sina paket i år. Emil har fått en hel drös med batteridrivna motorer...gissa om ljudnivån varit rätt hög hela dan !!! Skoter o motorsåg är nog bäst lekmässigt som det verkar. Där vann Mikal i år då ;-) men den elektriska gitarren går oxå varm. Fick även en spark som han inte hunnit prova ännu - blir till att hämta hem den imorgon.


Hanna hon har gått å varit glad över alla paket ungefär lika mycket fram till de sista hon öppnade - då kom det - IDOL karaoke!!! Gissa om ngn blev lycklig över att få mic o möjlighet att sjunga med teven. " Det trodde jag ALDRIG att jag skulle få!!!"


Behöver jag säga att det inte var några problem att få katterna att gå ut o kissa ikväll ;-)


Själv har jag ätit alldeles för mkt mat  - igen, inte så mkt godis dock. Samt äntligen kunnat lägga in lite program på datorn :-) så nu har jag fört över bilderna från kameran o alldeles alldeles snart blir det uppdaterade bilder här på bloggen oxå!!!


Hoppas ni alla haft en bra dag o att ni får en skön natt !


Av Carolina - 24 december 2008 09:06

Så är det då äntligen den stora dagen - julafton är här!


Dagen till ära har det snöat lite på morgonen så det är vitt o fint o orört ute. Blir en dag av åkande även om vi minimerat det hela iår.


Vi ska snart packa in oss i bilen o åka upp o fixa stallet för att sedan dra vidare ner till pärs syster med familj sen blir det till att hämta upp mormor o åka tillbaka till Holänna för mat o firande på 36.




Hoppas ni alla får en RIKTIGT GOD JUL!!!


Kram Carolina m familj

Av Carolina - 22 december 2008 13:31

två dagar kvar till jul nu. Sitter på jobbet o lånar Annas dator nu medan hon är på lunch. Är rätt så lugnt här just nu, halva styrkan är ledig så vi sitter o kikar o lyssnar här till det kommer några andra bud.


GIgår blev et en tur till "stan" med mamsen. Hon som inte hade lust att åka shoppade loss mest. Själv köpte jag lite kläder åt barnen - även om jag nu vet att det blir rea efter jul så yckte jag att de kunde få ngt nytt att ha på sig på jul iaf. Hade ett presentkort på Kappahl som kom väl till pass. Hittade inget åt mig själv - förutom lite gott godis då :-).


Rätt lugn helg i övrigt, har inte gjort det vi skulle göra men det var ju väntat. Städningen blir som den blir här till jul, bara att konstatera att det inte blir som jag tänkt från början. Å andra sidan så kommer vi inte att vara hemma så jättemycket. Vi firar ju hos andra så jaja...ska försöka dammsuga o åtminstone snabbtorka golven lite. Plocka undan lite leksaker hos ungarna så blir det nog bra iaf.



Av Carolina - 19 december 2008 17:53

har kommit hem nu efter en fyra dagars vecka. Som vanligt när jag kommer in i ett sittajobb så är kroppen helt färdig. Ont i benen - knän o höfter är arga på mig.

Idag har jag iaf gjort lite saker, hjälpt till att uppdatera filer och skickat lite mail. Är väl bara att hoppas att jag gjort rätt :-) hur som så blir det ingen mer utb förrän nästa år så vi får sitta o medlyssna några dagar till... är ju iofs bara fyra arbetsdagar kvar på detta år så det ska väl gå rätt fort ändå ;-)


Ska ta o äta lite middag nu. Hungrig blir man iaf även om man inte gör ngt speciellt.


Kram på er alla därute - i helgen ska jag inviga min kamera på riktigt :-D

Av Carolina - 18 december 2008 12:50

Har lunch nu. Har precis varit o handlat två julklappar nu så deyt är i stort sett klart allting. Ska bara slå in dem utan att de som ska ha dem ser dem...får skicka ut emil o pär så jag blir själv hemma ett tag :-)


Har en fruktansvärd huvud och nackvärk idag - är väl bara väntat med tanke på de senaste dagarnas aktiviteter.


Emil är hos farmor nu och vi är ditbjudna på middag senare idag. skönt att slippa laga mat själva - Nero blir ensam en stund extra iofs men det ska han väl klara av - gick så glatt in i hundburen imorse så.

Ovido - Quiz & Flashcards