Alla inlägg under mars 2010

Av Carolina - 7 mars 2010 19:10

Mamma och pappa är nu på väg hem. Pratade med dem för en stund sen. Sis är installerad på ett hotellrum i Ludvika. Hästarna är inne, kaninen är hemma och barnen sitter vid köksbordet och ritar.


Varit en dag fylld med aktiviteter och de båda äldsta har lekt riktigt bra med varandra idag så det finns hopp ännu ;). De avslutade dagen med ett biobesök med sin far. Premiär för E och han verkade gilla det =). prinsessan och grodan blev det.


Har haft främmande av ea med familj. Mkt trevligt. Vi gillar sånt =)! Även stora lillebror med sambo var hit en sväng å fika med mig och N när de andra var iväg.


Ska nu slå ner min ända i soffan en stund och bara mysa av att ha alla hemma =)

Av Carolina - 7 mars 2010 08:10

jaha vad kan väl dagen bjuda på då ... tja efter frukost kallar stallet(n). Mamma och pappa är på väg ner till Västerås för att hämta hem calle. Sis hon kommer på torsdag. Har lite annat för sig i veckan som inte innefattar hästar.

Så hästarna på 36 ska fixas och sen måste kaninen flytta hem igen då, så städa buren och mocka ur boxen står på agendan idag.


Måste passa på att gratta Arnold och hans team till 3(!) godkända hingstar igår. Bra jobbat! Contant Q, Bravour och Fighting Alpha.

Av Carolina - 6 mars 2010 08:46

en dag fylld med aktiviteter ???


KL 10 är det skoterträff på sjön för att packa snö så isen kan frysa ihop ordentligt fram till angeltävlingen i påsk.


E ser fram emot detta och hoppas på många (!) skotrar i full fart ;);)


Soligt och vackert men lite kallt än så länge. (-11,7).


Skulle ha ridit sen oxå. Funderade lite på att ev gå på bio med de större barnen men vi får se vilken dag det blir. Sen skulle jag och P ha varit ner på byn utan barn...nåja det lär bli en hel del uteaktiviteter hur vi än gör =)

Av Carolina - 5 mars 2010 15:46

Ja idag har vi tjuvstartat på sportlovet! H har haft friluftsdag i Kajvall så vi for iväg hela familjen. E och P körde skoter upp medan jag H och N tog bilen och all packning. Sen åkte både H och E med skotern tillbaka.


Väl i Holänna blev det korvgrillning med M och S på 36 och en hel del mer skoter.

Sen fortsatte vi med pulkaåkning i backen hemma på täkten. Helt underbart väder och riktigt roligt att vara ute allihop. Även N kravlade ur sin pulka och runt i snön ett tag ;) Kommer att ha trötta och nöjda barn ikväll =)

Av Carolina - 4 mars 2010 07:35

stel-öm-värk men ute ser jag solen och det ger lite extra energi!


N har även inatt haft jobbigt att sova pga snor. Är jättepigg på dagarna och sover middag utan problem - men han ligger ju ute då oxå....snoret verkar dock aldrig vilja ge med sig...

E somnade i soffan igårkväll =) sötis. Var kramig och gosig imorse och ville inte gärna släppa iväg mig till duschen haha så när jag smet väckte han sin lillebror istället ;)


Sitter nu och väntar på att elektreikern ska rulla in - halv åtta sa han....vi lägger på en akademisk kvart och hoppas att det räcker så =D


nä nu ska jag ta och koka lite vatten och hälla på termos så N kan få välling sen trots strömavbrott. Från idag och en vecka framåt skulle det inte vara helt fel med en kökskamin för värme och matlagning...

Av Carolina - 3 mars 2010 18:43

blev ju lite ändrade planer idag eftersom elektrikern dök upp men det har gått bra iaf. Hoppas på en lång skön natts sömn senare....trött så in i....


Har kommit hem från stallet nyss, tänt pannan och utfodrat de hemmavarande djuren. Återstår att utfodra barnen något innan de skagöra sig klar för kvällen så småningom här. Lillebror sa att han skulle kika förbi här senare med lite jobb åt mig.


Drygt halva elen är dragen nu, eller ja det som är kvar går nog ngt fortare än det han gjort idag. Så halv åtta imorgonbitti är det till att vara uppe och färdig så man kan överlämna sovrummet i hans händer. Så imorgon kväll när strömavbrottet ( aviserat sådant imorgon) är över kan vi om vi har tur använda våra taklampor =)


Hade ju tänkt åka ner och kolla in broder B´s husbygge idag. det har ÄNTLIGEN kommit igång nu bara ett halvår för sent typ men iaf =)

...

Av Carolina - 3 mars 2010 09:23

snorig bäbis halva natten, stel öm kropp den andra halvan. Somnade några timmar iaf men inte blev det jättemkt. Hade en plan att ta mig ut i vintervädret med pojkarna efter frukost för att få lite luft och piggna på. Blev dock snabbt vaken när svärmor ringde och meddelade att elektriker var på väg....bara att röja undan så han kommer fram dit han ska och framförallt kommer åt de ställen varifrån befintlig kabel ska förlängas.


Men vad skönt att inom en snar framtid slippa skarvsladdar på golvet och istället få taklampor med brytare =)


Av Carolina - 2 mars 2010 17:18

idag har vi varit ute i stort sett hela dan jag och pojkarna. Så skönt väder. Äntligen kan man njuta av vintern =)


N bäddades ner i sparklådan lagom till första sovstunden och jag och E vandrade över till grannen och snöhögen där på täkten, sen åkte vi madrass och snow racer så ojojoj =) Roligt hade vi och AJ va ont jag fick när jag skulle låna "skotern" av E - slog smalbenet i styret i ett hopp i backen så har en fiiin knöl där nu ;);). Körde rakt över en isknöl med madrassen oxå - de där sakerna är ju lite svårmanövrerade om man säger så - så nu har jag även ett vackert blåmärke på ena skinkan ;).


Lagom till lunch vandrade vi vdiare upp till 36 där vi fikade med morfar och sen blev det stallet för mig och E han fortsatte köra sin "skoter".


Jag och mamma togde båda äldsta på en tur i djup (!) snön i sommarhagen.


Nu står maten på spisen redo att ätas.


Kram på er!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards