Alla inlägg under augusti 2008

Av Carolina - 24 augusti 2008 19:29

YES!


Har tapetat klart i rummet idag! Blev om jag får säga det själv skitbra! Glömde dock kameran däruppe så bilderna kommer en annan dag ;-)


Nu är det pizza som gäller så trevlig söndagkväll på er


kram

Av Carolina - 24 augusti 2008 09:05

Hejsan!

Gårdagen spenderade vi i nya huset. Har tapetserat snart hela rumsdelen nu. Har typ 9 våder kvar sen kan vi börja flytta in grejer där. Var på världens sämsta humör igår, stackars Pär o Hanna - de fick ta emot lite fräsningar från min sida. Känner mig så fruktansvärt stressad av ngn anledning. Vet egentligen varför oxå men vill inte riktigt erkänna det högt. Är iaf skönt att det rullar på framåt med våra projekt. Emil är piggare oxå, Pencillinet hjälper tydligen.


Idag fyller mamma år, ska se om vi hinner på henne hemma nåt tag. Ska iväg med sin lilla häst till Delsbo. Han ska ut o hoppa terränghinder!!! Få se om han har nån likhet med sin mor ;-)


Här kommer iaf lite bilder från huset. Dessa är tagna under arbetets gång, de som är före o efter ligger i tfn så de är inte inlagda ännu :-).


Av Carolina - 21 augusti 2008 20:24

Ringde på HC idag o han sa åt mig att åka in på akuten, han skrev in Emil när jag ringde så jag tänkte i min enfald att det går nog relativt fort då idag....NOT...kom dit vid tjugo i två ungefär, fick koma in på rum med en sovande Emil i knäet vid tre sen kl tjugo i fem kom läkaren! Den som skull ejobba kvällen o nyss hade gått på.  Iofs så var det kanske tur eftersom jag inte har mkt till övers för den läkare som jobabde dagskiftet.


Hur som så har de inte konstaterat vad det är för fel på Emil mer än att han har feber o hög sänka, de har uteslutit harpest pga att de inte hittar ngt bett. Han har dock fått kåvepenin nu så får vi se om det hjälper. Man kan ju hoppas, är dock en pina för stackarn att få i sig den där äckliga sörjan. Sj'lv misstänkte jag uvi men det verkar de inte tro på. Nåja, han var ju ganska pigg ett tag nu ikväll iaf.

Imorgon ska Pär vara hemma o jag ska åka o jobba...vilket jag inte alls känner för egentligen men det blir bättre när jag väl kommer dit.


Mina tapeter har kommit, hade tänkt börja tapeta idag men det blev ju inte så då. Men förhoppningsvis imorgon. Hade velat ha klart rummet i helgen. Köket är på plats iaf. Sen ska vi försöka få ner lite sly i helgen o...det är så j*kla mkt mygg o sånt just nu.

Av Carolina - 19 augusti 2008 13:14

Har varit hemma i två dagar nu, igår var det jag som var hängig och idag har Emil feber.


Vår dator hemma i Ljusdal har rasat så nu är det bara när jag är hos mamma o pappa jag kan skriva - därför dröjer det med bilder och sånt. Ska försöka fixa det så snabbt det går så håll ut!


Beställde tapeter igår, ska ner o hämta de första rullarna snart.


Kram

Av Carolina - 16 augusti 2008 17:05

Idag har vi haft ett mindre kafferep i Holänna. Mormor kom dit o kikade o så bjöd jag ner våra grannar. Så det blev kaffe o kaka på gräsmattan.


Har varit på ridskolan och byggt bana nu på eftermiddagen. Vi fick ihop den skapligt tror jag. Hoppas att banbyggaren tycker det imorgon oxå. Sitter nu o väntar på dressyr från OS men tyvärr ( el så ska man ju inte heller säga ,) )så drar den olympiska tennisfinalen ut på tiden så än har vi inte sett ngt. 


Ska åka o dra bort golvlisterna o spackla väggen istället tror jag. Pär skulle köpa med sig mat sa han.

Av Carolina - 15 augusti 2008 19:24

Ja - så har man äntligen gjort ännu en arbetsvecka. Har dock lossnat och gått rätt bra denna vecka, fått in två ordrar varje dag så det är ju alltid ngt. Lite halvdålig ringtid dock men det är ändå godkänt.


Skönt dock att det nu är helg!!! Tyvärr kommer den att vara över alldeles för snabbt - har så mkt att göra känns det som. Eftermiddagen har vi spenderat på lite olika affärer, Möbeltjänst för lite tips o inspiration på olika lösningar. Så lite tapetkik - finns ju hur mkt som helst *suck* har börjat riva i vardagsrummet/sovrummet och köpt spackel nu. Så helgen kommer att innehålla en hel del rivande o spacklande. Kanske lite förnstermålning oxå.


Ska ju även hinna med en tävling då på söndag och banbyggnation på lördag så ja den här helgen kunde gärna få innehålla lite fler dagar ;-) 


Har varit lite dålig på uppdateringar o det ber ja om ursäkt för - har inte längre tillgång till hela internet på jobbet så därför blir det bara kvällstid för uppdateringar hädanefter.

Av Carolina - 13 augusti 2008 09:08

Det är mörkt o tråkigt o blä....dessutom har jag ont i magen o mår allmänt kräk idag....till på köpet vill ingen svara när jag ringer


Igår gick första vedlasset upp till Holänna - är bara några kvar då....


var o massera en häst igår...gick rätt bra tyckte jag...hoppas att ägaren märker någon skillnad oxå, ska tillbaka på fredag sa vi så får vi se.


Ska ta o jaga lite kartonger att packa i.

Av Carolina - 12 augusti 2008 12:02

Hur många telefonförsäljare får höra att de är snälla och dessutom sälja (!) till den personen?????


Jag fick det imorse. Skitkul början men sen har det gått trögt.


Ska gå å äta lunch nu men kännermig lite orolig i magen...inge kul....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards