Direktlänk till inlägg 15 juli 2008

Tisdag

Av Carolina - 15 juli 2008 17:08

Ännu en dag som börjar fint med sol o blå himmel för att senare under em bli till regn o blåst. Är så tröttsamt men man förstår ju verkligen varför vädret faktiskt ger upphov till så många diskussioner.


Idag har emil tränat på att vara utan blöja - går sisådär men han har kommit så långt att han själv vill vara utan o ibland lyckas han säga till ibland blir det en olycka.


Igår var vi till mammas grannar - hela det släktet typ är hemma på semester vilket både hanna o emil tyckte var väldigt kul. Blev ju en del ungar - 8 barn från drygt 11 månader till 14 år gamla. De hade jättekul o vi blev kvar till efter åtta igårkväll. Blev en sen middag för mig o pär.


Hälsade på dem en sväng idag oxå o Hanna ville absolut inte åka hem om hon inte fick åka tillbaka imorgon. Annars längtar hon mest till torsdag morgon - då ska hon nämligen iväg på ett dagridläger.....stort stort stort äventyr. Var iväg idag o fick tag på ett par shortchaps åt henne så nu är hon lite mallig. Får ta morgondagen för å plocka ihop resterande grejer - ridbyxor o hjälm ligger i Holänna nämligen.


Femåringen i Holänna är förhoppningsvis såld nu, tid är beställd för besiktning så snart lämnar han kanske stallet då, Ditte kommer att sakna honom tror jag - har ju varit hennes granne hela tiden. Blev dock en väldigt lånng vistelse för herr´n - kom i september å alla trodde att han skulle vara såld iaf innan årsskiftet men tji fick vi. Iofs ska man inte ropa hej förrän man är över bäcken o mkt kan hända ännu men vi håller tummarna för honom.


Nu är mina pajer klara så det börjar bli dags att fixa iordning för mat.

 
 
herrmoberg

herrmoberg

15 juli 2008 18:29

Rösta gärna på Sveriges bästa kommunslogan på min blogg

http://herrmoberg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 14 juni 2012 23:12

andra lediga dagen av fem - spenderade den med pojkarna o svärmor i bilen mestadels :) Varit utanför Timrå å hämtat tre små dvärgkochinhönor åt svärfars tupp. Fina små djur o fina ställen har vi sett på färden. Blev ett besök in på Biltema för reserv...

Av Carolina - 12 juni 2012 09:08

hemma o fixar o donar =), huset grovstädades igår morse sen har gräset klippts o röjsågen startats upp från vintervilan. Hanna hjälper mig med liv o lust här ute. Hon är så duktig stortjejen =) Planterat och fixat med mitt sk stenparti, så kul att ...

Av Carolina - 8 juni 2012 16:57

Sådärja...så har man haft en riktig examen igen då...15 år sen sist...känns tomt o trist men jag har iaf fått positivt besked på att jag får gå ett år till =) så skönt!!!! Ska dock ner på AMS på måndag o skriva in mig... ska visserligen jobba hela ...

Av Carolina - 4 juni 2012 19:43

åh så skööönt....jag brukar iofs nästan alltid leva efter mottot att saker o ting löser sig men man kan ju ändå känna sig stressad över framtiden ;) Nu har jag sysselsättning klart ett år framåt oxå!!!!! Fick positivt besked från fröken o rektor ...

Av Carolina - 3 juni 2012 08:52

fy faaaaan.....orkar inte med regn hela dagarna. Vill ha sol o värme nu! Noll inspiration, huset är extremt skitigt och jag vill verkligen inte städa :( känner att humöret är i botten. Igår sov jag mig igenom dan känns det som, läste visserligen en...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards