Alla inlägg under mars 2009

Av Carolina - 31 mars 2009 17:35

Ja nu är lilla tjejen "hemma" igen - inte här hos oss tyvärr. Emil saknar henne =) men iaf hemma från sjukhuset i lugn o ro i Färila. Har en trött pappa hemma här som jag tror kommer sova rätt hårt inatt.

Det här med att sova med sina barn på barnavd är inte helt lätt...all anspänning och ovisshet samt ens inbyggda föräldrainstinkter gör att man inte slappnar av en sekund.


Jag o Emil har mest vilat oss igenom den här dagen. Jag vaknade ju imorse vid 7 - åt frukost sen la jag mig i soffan. Emil satt o kollade på fem myror på dvd samt höll koll på moster o morfar.

Själv somnade jag av och till och det känns att kroppen varit rätt slut. Den sa upp sig själv igår genom migrän. Ont överallt MEN ! inte en sammandragning jag haft idag däremot har Bengt varit väldigt aktiv å verkligen uppskattat viloläget.


Så jag får nog kanske inse att jag inte tagit det så lugnt som jag trott ;). Tänker mig alltid att det ska vara all fysisk aktivitet som är skadlig men jag borde ju lärt mig vid det här laget att jag reagerar sämst på den tysta stressen - den där inte energin får utlopp - å det måste väl sägas att den ligger rätt nära till hands när man sitter framför en dator 8 timmar av dagen.

Att dessutom som jag ha svårt att låta vissa kommentarer bara flyga förbi och inte fästa mig vid vad som sägs då det inte rör mig eller mitt resultat i jobbet gör att man spänner sig lite extra ibland.


Så träna på att vara mer gås och tänk positivt samt ta en heldag på soffan ibland så går det nog vägen den här gången oxå =)

Av Carolina - 31 mars 2009 08:26

Migrän och värk och skit! Emil hemma oxå.


Pär och Hanna blev kvar i Hudik inatt. Allt är dock bra - inga frakturer men mjukdelsskador och blåmärken - några stygn och lite omplåstring - det blev dock sent igår efter uppvak o grejer så Hanna ville sova kvar ( man ska inte ta bort det spännande momentet i det hela heller ;) bättre ha en positiv bild av sjukhus inför framtiden). De blir utskrivna under förmiddagen och är nog tillbaka i Färila mitt på dan.



Av Carolina - 30 mars 2009 11:20

måste säga att jag blev arg imorse när jag åkte på jobbet. Okej att det inte är lätt att vara lärare alla gånger men hallå!!! Lite koll på ungarna och säkerhetstänk måste det väl iaf finnas????

Om man som skola använder badhuset flera ggr i veckan borde man ha så pass bra rutiner att man eliminerar de flesta olyckor. Nu har Hanna gjort sig rejält illa två ggr på tre tillfällen. Alltså så pass att hon får uppsöka sjukhus. det tycker jag inte är acceptabelt på något sätt.


Skulle det vara en fritidssysselsättning - ridning, fotboll etc så skulle man snabbt börja kolla vad som kan ändras för att förhindra att ngt sådant händer i framiden. Har man inte resurser nog att hålla en bra säkerhetsnivå då får man dra in på vissa saker tills det blivit en ändring.


 Visst det är barn, barn busar o gör inte alltid som de ska men det är ju därför de vuxna finns där för att vägleda och se till att de regler som finns upprätthålls.


Känner att det finns anlag inom mig att bli en riktigt jobbig o ifrågasättande mamma för de som styr o ställer =)!!

Av Carolina - 29 mars 2009 08:57

Det snöar konstant denna helg. Hellre det än regn iofs men det är en aning grått o trist ute. Hade mkt hellre velat ha lite sol o värme. Solen kommer väl fram imorgonbitti som vanligt nr man är på väg ner på jobbet.


Igår hade vi främmande av "Nea" med familj. trevligt som alltid. Tack snälla Elin för att jag får låna ditt bäckenbälte - Invigde det på promenaden upp till 36 igår kväll.


Har varit riktigt trött o omotiverad i helgen. Somnade innan robinson var slut igår och gick upp nu vid halv nio - iofs har vi ställt om kl så den var halv åtta enligt min kropp då men iaf. Har ju haft en period då jag varit riktigt pigg på morgon, vaknat strax efter sex och känt mig utvilad men sista veckan har tagit på krafterna.


Senare idag ska jag ner till ridskolan på poänghoppning, Figgi ska vara med å jag har lovat att hjälpa till lite. Mest moraliskt stöd ;) hon ska även låna mina sporrar för att orka få lite fart på pållen.


Peppar peppar så verkar det som att Emil nu äntligen kommit fram till att det är så mkt skönare attvara utan blöja på dagarna för nu klär han av sig den självmant på morgonen innan han klär på sig kläder =) så ett par månader utan blöjbarn verkar vi få iaf ;)

Av Carolina - 27 mars 2009 16:10

snart slutar jag.

Det har varit en lång dag idag - lite lite att göra eftersom vi håller på å ändrar lite rutiner på jobbet. Får se hur det blir på måndag.

är väldigt tyst o lunt här nu eftersom nästan halva styrkan dessutom är borta - vab, arbetstidsförkortningar, semester och sjukdom har decimerat oss =).


Ska bli skönt med helg och jag måste säga att jag är faktiskt rätt stolt att jag härdat ut hela veckan. Har haft sd hela veckan mer el mindre. Blir riktigt jobbigt vissa stunder men det har släppt efter lite rörelse och lägesändringar hittills. Får se till att sitta så lite som möjligt i helgen så jag orkar sitta till veckan =).

Av Carolina - 27 mars 2009 08:07

Igår morse när ja kom till jobbet fick jag höra om en bilolycka strax utanför köpingen av min kollega. Hon såg rätt chockad ut eftersom hon bor bara några hundra meter därifrån. Kikade lite snabbt på LjP där det låg en kort notis o en liten bild på rätt långt håll.


Igår kväll när ja kom hem gick jag in o kikade igen o då låg fler bilder ute o båda inblandade bilarna syntes - då insåg jag att jag kände igen den ena bilen! Usch - är så glad att det gick bra för dig tjejen. Den där korsningen är ingen höjdare o vi är många som tänkt på vad som skulle kunna hända.


Ta det lugnt o sköt om dig nu =).

Av Carolina - 26 mars 2009 14:04

blev bara yoghurt till lunch idag. Var iväg o handlade olja till Ditte och orkade inte engagera mig nåt mer ån till att köpa en liter yoghurt. Kan jag ju iofs äta lite nu o då hela eftermiddagen =).

Tillbaka på jobbet, fulsurfar men har absolut inget att göra just nu så....


Försöker konstant att tänka bort att det värker lite här o där men det blir som svårare när man inte har nåt att sysselsätta sig med. Till på köpet börjar jag få magknip oxå.....åå längtar bort en stund.

Skulle vara så skönt att bara åka bort en sväng - lite miljöombyte......

Av Carolina - 26 mars 2009 07:37

inge roligt att kliva upp, känner mig riktigt låg idag. Vet att det beroro på att jag har ont o att det inkräktar på min rörelseförmåga och aktivitetsnivå. Det gäller att ta några djupa andetag och varva ner kroppen för att orka.

Återigen så kommer den tysta negativa stressen krypande.....vad får det för konsekvenser om det fortsätter så här....tankarna snurrar runt och alla konstiga drömmar man får gör det ju inte lättare!

Jag har en plan för tiden fram till förlossning - hur jag vill att det ska vara men då gäller det att allt går på räls o tyvärr verkar det inte gå åt det hållet just nu =( vill njuta....


Tar en vecka i taget, ibland en dag i taget. Snart är det iaf påsk och då har jag lite längre ledigt och före det är det dags för nästa BM-besök oxå

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards