Direktlänk till inlägg 30 juni 2008

intresseanmälan

Av Carolina - 30 juni 2008 13:39

Ja, idagh ar ja då lämnat in vår intresseanmälan ang husköp. Sista dag är nu på torsdag men skrev den idag så vi inte glömmer bort....vi åker bort på en minisemester på ons-fre så nu är detbara att vänta o se vad som händer då.


Pär har suttit här på morgonen o ringt på några andra ställen för att höra hur det ligger till...den ena som vi mest bara chansade på för att höra o visa att det finns visst intresse han sa blankt NEJ! Han skulle definitivt inte sälja nånting....hade inte trott nåt annat heller iofs men lite tråkiigt är det ju.

Den andra hon sa att det var många som ringt ( drygt 20) men att vi fick ringa LRF eftersom det var dem som hade hand om det och att det antagligen inte skulle komma ut förrän i  augusti eftersom de hade så mkt att göra. Sagt å gjort vi fick mäklarens namn o Pär ringde.... HAHA... utgångsbud på en miljon! Visserligen rätt mkt skog men för att köpa det ( efter budgivning säkert minst 1,5) är vi tvugna att sälja det vi har o då har vi typ ingenstans att bo förrän vi lagt ner ännu en miljon på renovering.....de pengarna finns inte hos oss - speciellt inte eftersom jag bara är provanställd.....


Så nu väntar vi på det billigare alternativet - det kan vi köpa o pula på med men samtidigt bo kvar på köpingen iaf första vintern så får man se sen hur det blir. 

 Så håll tummarna för oss nu att vi inte blir så många som vill ha detta stället.


Dags att gå ut o göra lite nytta nu. 

 
 
Barbaskön

Barbaskön

1 juli 2008 19:39

Spännande med hus och budgivningar. Men det hus ni har bör ni få bra för antar jag med tanke på läget. /C

http://barbaskon.blogspot.com

 
Ingen bild

carolina

4 juli 2008 13:57

jo vi räknar med att det hus vi bor i idag ska generera ett rätt bra pris den dag det blir aktuellt att sälja. Samtidigt vill vi om vi kan vänta en stund till med det :-)kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 14 juni 2012 23:12

andra lediga dagen av fem - spenderade den med pojkarna o svärmor i bilen mestadels :) Varit utanför Timrå å hämtat tre små dvärgkochinhönor åt svärfars tupp. Fina små djur o fina ställen har vi sett på färden. Blev ett besök in på Biltema för reserv...

Av Carolina - 12 juni 2012 09:08

hemma o fixar o donar =), huset grovstädades igår morse sen har gräset klippts o röjsågen startats upp från vintervilan. Hanna hjälper mig med liv o lust här ute. Hon är så duktig stortjejen =) Planterat och fixat med mitt sk stenparti, så kul att ...

Av Carolina - 8 juni 2012 16:57

Sådärja...så har man haft en riktig examen igen då...15 år sen sist...känns tomt o trist men jag har iaf fått positivt besked på att jag får gå ett år till =) så skönt!!!! Ska dock ner på AMS på måndag o skriva in mig... ska visserligen jobba hela ...

Av Carolina - 4 juni 2012 19:43

åh så skööönt....jag brukar iofs nästan alltid leva efter mottot att saker o ting löser sig men man kan ju ändå känna sig stressad över framtiden ;) Nu har jag sysselsättning klart ett år framåt oxå!!!!! Fick positivt besked från fröken o rektor ...

Av Carolina - 3 juni 2012 08:52

fy faaaaan.....orkar inte med regn hela dagarna. Vill ha sol o värme nu! Noll inspiration, huset är extremt skitigt och jag vill verkligen inte städa :( känner att humöret är i botten. Igår sov jag mig igenom dan känns det som, läste visserligen en...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards