Direktlänk till inlägg 22 februari 2008

fredag!

Av Carolina - 22 februari 2008 13:56

Ja så var det fredag igen. Enligt min handlingsplan på Af så skulle jag ha träffat en handläggare idag. kallelse skulle komma sas det - har inte dykt upp nån kallelse så idag ringde jag dit o frågade tjejen och hon hade inte blivit informerad så nu fick ja en tid på tisdag istället. Man kunde ju lätt bli lite irriterad på det hela :-).


Nåt som jag däremot blir irriterad på det är att af envisas med att skicka ut jobbhänvisningar i pappersform när man ändå sitter och gör det mesta via internet. Måste ju finnas ett system som kan skicka det till ens mail istället tycker jag.


Idag har emil och jag tagit det ganska lugnt. Sov jättedåligt inatt ( ont i rygg o bröst), vi gick upp runt nio och sen vid halv elva åkte vi o fixa mat till hunden o sa hej till mormor. Sen var vi o handla lite mat åt oss själv ( ska göra en ost o skinkpaj ikväll så vi behövde köpa lite ost )  och slutligen åkte vi o handlade lite mat åt Ditte. Så det har blivit några mil i vår lilla rallygolf idag, fördelen är att man kör inte olagligt för över nitti så skakar hela bilen och dessutom är den otroligt spårkänslig i jmf med volvon. ( Dumt kanske att jämföra en lite golfdiesel med en stor volvo kombi awd)


Har varit mycket bättre väder idag men det tar hårt på snön. Undrar om det verkligen kan bli ngt fiske på emils 2-årsdag ja. Fortsätter det att töa i den här takten är snö o is snart borta. Blir tidig islossning iår.


Var på hoppclinic igår. Hade tänkt gå dit o titta men det slutade med att ja gck dit o jobba :-) blev ju lite billigare så så inte mig emot. Var rätt bra faktiskt. De rev inte mycket så det var inte speciellt arbetssamt att vara hinderpersonal. Mer än att min rygg inte gillar att jag står i flera timmar då.


Måste ta och fixa till ett bra personligt brev nu så jag får iväg lite jobbansökningar igen.


pär tog ju volvon imorse så han skulle låna hem en släpvagn idag så vi kan köpa skivor o fixa klart härinne vid datorn. Sitter mitt på golvet o skriver nu :-D .


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 14 juni 2012 23:12

andra lediga dagen av fem - spenderade den med pojkarna o svärmor i bilen mestadels :) Varit utanför Timrå å hämtat tre små dvärgkochinhönor åt svärfars tupp. Fina små djur o fina ställen har vi sett på färden. Blev ett besök in på Biltema för reserv...

Av Carolina - 12 juni 2012 09:08

hemma o fixar o donar =), huset grovstädades igår morse sen har gräset klippts o röjsågen startats upp från vintervilan. Hanna hjälper mig med liv o lust här ute. Hon är så duktig stortjejen =) Planterat och fixat med mitt sk stenparti, så kul att ...

Av Carolina - 8 juni 2012 16:57

Sådärja...så har man haft en riktig examen igen då...15 år sen sist...känns tomt o trist men jag har iaf fått positivt besked på att jag får gå ett år till =) så skönt!!!! Ska dock ner på AMS på måndag o skriva in mig... ska visserligen jobba hela ...

Av Carolina - 4 juni 2012 19:43

åh så skööönt....jag brukar iofs nästan alltid leva efter mottot att saker o ting löser sig men man kan ju ändå känna sig stressad över framtiden ;) Nu har jag sysselsättning klart ett år framåt oxå!!!!! Fick positivt besked från fröken o rektor ...

Av Carolina - 3 juni 2012 08:52

fy faaaaan.....orkar inte med regn hela dagarna. Vill ha sol o värme nu! Noll inspiration, huset är extremt skitigt och jag vill verkligen inte städa :( känner att humöret är i botten. Igår sov jag mig igenom dan känns det som, läste visserligen en...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards