Alla inlägg under maj 2010

Av Carolina - 8 maj 2010 07:00

lite nu och då så blir man påmind om vilka krafter dessa stora djur vi håller på med har. Hur små vi är bredvid dem när de hittar på saker.


Igår var sis på tävlingar - meningen var att hon skulle stanna hela helgen men det blev ett lite oväntat slut på det hela. För första gången ( tror jag ) har hon fått uppsöka sjukhusvård pga hästarna. Måste väl sägas vara rätt ok ändå med tanke på att hon hållit på i ca 20 år.

Hon fick iaf veta att hon HAR en hjärna även om den var lite omskakad ;). Både hon och häst blev hämtade igårkväll och helgen kommer för hennes del att spenderas i lugnt stilla och antagligen rätt horisontellt läge.


Själv var jag ner till Borr med min skrutt och red på banan där. Bra underlag men inget staket (!) hade kunnat sluta lååångt bort ;) men det gick bra. Hon skötte sig alldeles utmärkt även denna gång. Fick nu även testa detta med tränsning i transporten och sadling utanför med handhållning av pappa.Inga tveksamheter alls och inget bus heller.


Funderar lite på vad som händer idag - fest ikväll men före det kan det bli både det ena och det andra

Av Carolina - 7 maj 2010 08:31

och total klädbrist....ska på fest imorgon och partygarderoben är i dagsläget OBEFINTLIG!!!!

Gick runt i butikerna här i byn igår och hittade absolut ingenting! Inte så svårt eftersom jag har absolut noll koll på vad jag överhuvudtaget vill klä på mig för tillfället.

Kanske man ska tvätta upp snickarbyxorna och gå i dem ;) de är ju ingådda iaf ...

Ska ta en sväng ut i förrådet och se vad som kan tänkas finnas kvar undanlagt sen innan graviditeten ( ja jag vet mkt up to date ;)) fast å andra sidan brukar jag sällan köpa så mkt mode/trendkläder utan mer sånt som är gångbart under längre tid med vissa justeringar så...


Känns som att hela helgen komemr att bli proppfull med aktiviteter - så att hinna med ett stadsbesök är nog alltför optimistiskt

Av Carolina - 6 maj 2010 07:25

förändringar har inletts...det känns i hela kroppen...pirrigt, nervöst lätt ångestframkallande.Står vid foten av ett stort berg som ska bestigas


Förändringen började iofs redan i början av året (http://qnockout.bloggagratis.se/2010/01/03/2361865-letar-motivationen/) men den har nu kommit in i en ny fas.

nervös, orolig, rädd men samtidigt förväntansfull. Det är nu det gäller att våga ta språnget fullt ut !


landa i kroppen, visualisera sian drömmar, revidera min bild av mig och vad som betyder mest i mitt liv. Vem vill jag vara har bytts mot vem är jag när jag tillåter mig själv att leva fullt ut .....

Tack kära P som står ut med mig och följer denna resa på nära håll.

Av Carolina - 5 maj 2010 06:54

trött - har en förkyld N som vaknade vid elva igår. Precis när man själv somnat till sen var han mer vaken än sovande fram till kl 2 drygt. Möjligen ont i örat el nåt och grinade sig snorig så han inte kunde andas genom näsan. Efter mkt om och men fick han en supp och sen somnade han iaf några timmar. vaknade å åt välling vid fem och förkunnade med vilda skrik att det var dags att kliva upp när kl närmade sig 6.

Så här sitter jag med dagens första kopp kaffe, tandpetare i ögonen och bomull i huvudet.

Var ju på akupressur igår, denna gång var jag trött när jag gick dit och ännu tröttare när jag gick därifrån, dessutom trökväder igår och begynnande pms så känns det mesta helt underbart ;)

hade en plan att försöka åka in med d idag men just nu känner jag enbart för att lämna E på dagis och sen krypa ner under täcket igen

Av Carolina - 4 maj 2010 07:48

man vet ju om att det alltid kommer nån snödämp in i maj men det är aldrig roligt... just nu snöar det värsta julsnön härutanför fönstret. Kännermig inte det minsta motiverad att packa in ungarna i bilen och rulla ner på köpingen ...ändå har jag en känsla av att det är lättare att köra på dessa småvägar än de större som riksvägen. Antar att det är mkt moddigare och mer uppkört där - alltså även mkt slirigare.

Nåja vi kör lugnt och försiktigt och hoppas att alla andra oxå gör så.

Av Carolina - 3 maj 2010 15:31

N gick ju upp tidigt idag eftersom han somnade tidigt igår...


väckte E kl 7 och 08:20 var vi på väg in på bilbesiktningen....då passade N på att sova en lur. Efter att fått våra två 2:or åkte vi upp på öppna och lekte av båda barnen.

N lyckades med konststycket att hälla äpperljuice över hela sig så han fick låna en så söt rosa body av Tilda ;)Helt otroligt vad stor skillnad kläderna gör på ett barn i den åldern alltså.


Åkte vidare hem och hade en plan att gå ut på vedbacken men det började hagla... inte så nice så gick in och plockade lite istället.

Fick trevligt och oväntat kaffebesök en stund.


Börjar bli dags att sätta igång med middagen sen blir det stallet och en prommis med lillskrutta.

Av Carolina - 2 maj 2010 21:36

så var helgen strax slut - varit full fart konstant. En hel del ved har kapats och klyvts vilket känns i hela kroppen.

Ditte blev u riden av sis igår och idag har hon varit till ridhuset och löshoppat,kändes lite osäker idag fast en del språng var helt okej. De bästa blir bättre men samtidigt blir de sämsta sämre...får väl hålla tummarna att hon hoppar bara bästa språng på visningen då ;).


Har även hunnit med ett besök hos kära vänner i Ygsbo - så perfekt att barn, vuxna OCH hund blir nöjda efter ett sånt besök ;);)


Imorgon ska denena bilen besiktas så det blir till att kliva upp rätt tidigt... kan bli lite kämpigt för E men men det löser sig.


Tackar alla inblandade för hjälpen med löshoppning idag ! Nu blir det duschen sen sängen.

Av Carolina - 1 maj 2010 19:53

      

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards